Stoppa de 400 modulbyggerna i Haninge!

kommuninnevånare sedan 30 år

/ #52

2016-11-17 12:58

Håller med den person som kommenterat detta, precis samma frågeställning:

"Det handlar väl inte bara om att bo?
Sedan ska det finnas utbildning, jobb, sysselsättning, samhällsintegration, etc... "

Hur tänker man egentligen kring detta eftersom man idag tillåter folk att på pendeltågsstationerna, bo i husvagnar på bl a allmäna parkeringsplatser eller skogsskogspartier, bryta och plocka ved och elda med runt bebyggelsen för att hålla värmen, riva upp insamlade klädespåsar för att få kläder, detta är det jag själv har sett  i Haninge kommun redan idag samt att man låter människor sitta och tigga utanför affärerna och på tunnelbanor och pendeltåg. Inte människovärdigt och inte heller tillåtet enl Sveriges latstiftning.

Utdrag Svenska Dagbladet: Det är inte tillåtet att lägga sig att sova utanför McDonalds på Norrmalmstorg. Det är inte förenligt med ordningsreglerna att belamra trottoaren med sitt bohag. Det är inte lagligt att slå läger i parker, att skräpa ner eller att bygga små skjul i skogspartierna.

Själv har jag två barn som ingenstans har att bo, 29 och 24 år trots att de har arbeten utan bor inneboende hos vänner. Jag själv har varit tvungen att skuldsätta mig och köpa en lägenhet för att ha någonstans att bo och även jag har fast inkomst sedan 70-talet.