Barnen är Vår framtid, Hammarökommun!!!

Peter Nielsen

/ #15

2016-06-02 20:04

Mina barn förlorade sin skola. På nyårsafton gick den upp i rök. Det var deras extra hem där de kände sig trygga. De vistades troligtvis mer av sin vakna tid på Götetorp än i sitt eget hem. De vistades där från dryga ett års ålder, till dryga sju.

Götetorp lever fortfarande. Deras vänner, klasskamrater och pedagoger strävar vidare. En vecka efter branden var jag stolt och imponerad över Hammarö Kommun. Nu är jag bara besviken.

Ledade politiker i Hammarö Kommun vill ta chansen att låta även Götetorps ande gå upp i rök. Det borde räcka med det trauma mina barn upplevt. De ska inte behöva sättas i flera års kaos.

Under mina 14 år som landstingsanställd så har jag upplevt flera stora omorganisationer. Ingen av dom har medfört mindre än 30% personalomsättning! Tjänstemännen som strävade och kämpade för att ge mina barn en trygg vardag efter branden borde hyllas som hjältar. Inte straffas med neddragningar och kraftiga omorganisationer.

Bit i det sura. Bygg upp Götetorp. Ändra inte på ett vinnande koncept, eller som det heter: Don't fix it if it aint broken!