Rätt till vård för personer med lipödem
Plingan Gäst |
/ #69 Öka kunskapen om Lipödem2016-02-27 20:56Det råder STOR OKUNSKAP om lipödem bland läkarna och i sjukvården. Jag har träffat otaligt många läkare runt om i landet och ingen har kunnat ge mig en rätt diagnos. Diagnosen har blivit fettma, du måste gå ner i vikt. Trots ihärdigt sportande i olika former under alla dessa år, har jag inte kunnat gå ner i vikt. Däremot har lipödemet hållts i schack med motionen. Jag har också gått med ständig magnesiumbrist, vilket jag själv ser ett samband med lipödemet. Magnesiumbristen ledde till epileptiska anfall. I fyra månader behandlades jag för epilepsi. Jag slutade med medicineringen och tog magnesumtabletter istället. På två dagar försvann allt som hade med anfallen att göra. Neurologen varnade mig för att jag kommer att åka på ett stort anfall. Det har nu gått 25 år och än har jag inte haft något anfall. Jag har klarat mig med magnesiumtabletterna som jag äter periodvis. Kroppen känner av när det är dax med en kur. En veterinär sa; om ett djur har nog stor magnesiumbrist kan de få epileptiska anfall. Den kunskapen finns inte inom sjukvården. Efter 38 år med lipödem fick jag äntligen en diagnos. Utan diagnos får man ingen behandling. Med rätt diagnos leder det också till rätt behandling. Under alla dessa år som jag inte fått någon hjälp från sjukvården har jag varit tvungen att söka alternativa vägar för att klara av det vardagliga livet. Jag kostat på tusentals kronor och åter tusentals kronor i olika former av behandlingar som kinesik akupunktur, olika massage, varm- och kallbad, naprapater, kiropraktorer, örtmediciner, qigong, medicinsk yoga, meditation, olika kurbad, microelektroniska stötar, laser, lymfmassage, etc. Laserbehandlingen har gett den bästa effekten. Det finns otaligt många människor som går och bär på denna sjukdom utan att veta om det. De som söker hjälp blir feldiagnostiserade och fel medicinerade. Det är HÖG TID FÖR LÄKARVETENSKAPEN och sjukvården att öka kunskapen om lipödem. BÖRJA FORSKA NU. Jag är frivillig att ställa upp för forskarlaget. |
|
Rädda Rosa Huset
Säg NEJ till beslutet att begränsa färdtjänsten i Håbo kommun
Varför utvisa Mostafa???
Lägg ner Public service
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Rädda föräldralösa och sjuka Genti: Låt honom stanna och få vård i Sverige!
Elupproret i Skåne
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Stoppa fyrverkerier för privatpersoner
16320 Skapad: 2022-11-30
Rädda Vargen-Stoppa vargslakten!
1301 Skapad: 2025-01-03
Varför utvisa Mostafa???
1877 Skapad: 2024-11-28
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
80578 Skapad: 2022-02-13
Nu räcker det! Orpos regering måste avgå
15922 Skapad: 2023-07-15
Protest mot besluten som tas i Vansbro kommun
975 Skapad: 2024-12-16
Stoppa förtätningen av Blackeberg
100 Skapad: 2025-01-02
Förbjud fyrverkerier för privatpersoner – skydda djur, människor och miljö
97 Skapad: 2024-12-30
Behåll Zahra Bayati som lärare (lektor) för lärarutbildningen vid Göteborgs universitet! Skriv under och stöd oss studenter som vill ha kvar vår lärare.
592 Skapad: 2024-12-23
Stoppa Sveriges deltagande i kriget mot Ryssland
79 Skapad: 2024-12-30
Nej till flerbostadshuset på Prästerydsvägen 35
62 Skapad: 2024-12-29
Sänk hastigheten till 30kmh på Bergshamravägen, Norrtälje
62 Skapad: 2024-12-29
Vi kräver att familjerätten fråntas sina uppdrag med omedelbar verkan innan fler barn dör
1851 Skapad: 2023-10-16
Låt Grekiska Kiosken på Medis få vara kvar!
1011 Skapad: 2024-11-24
Rädda hunden Donna i Malmö
53 Skapad: 2025-01-03
Rädda Träslövs förskola!
449 Skapad: 2024-11-15
Skriv under för alla människors grundläggande fri- och rättigheter - oavsett könsidentitet, ålder eller härstamning!
695 Skapad: 2024-11-13
Gång- och cykelväg längs väg 19 från Brösarp till Tomelilla
269 Skapad: 2024-11-28
Låt Aman stanna!
927 Skapad: 2024-12-14
Nej till kärnkraft i Valdemarsvik
350 Skapad: 2024-12-06