Förbjud fyrverkerier i Sverige!

Gäst

/ #794

2016-01-04 06:26

Jag skrev under för flera orsaker.
För djurens skull och för alla människor som mår dåligt av smällandet pga att det faktiskt för många blir ett minne av svåra upplevelser.
För miljön!! Se hur det ser ut på marken den 1/1 och vart tar det vägen??
För ekonomin, vi kan använda våra pengar till bra saker istället för att bränna dem. Och genom ett förbud kan man undvika alla skador som sker dels pga handhavarfel men också pga att det ibland är fel på en raket. Nyåret 15/16 skadades flera människor och det var också bränder pga raketer. Vi har lyckats förbjuda smällare, det är många barn som tack varar det förbudet får behålla sina fingrar.
Det är för många av oss inkl mig själv härligt att titta på fyrverkerier, jag älskar det. Men!!!! Nu när jag vet och förstår att många far illa av samma sak som jag tycker om... Då är det inte längre en njutning att titta. Jag avstår då gärna så att vi alla får mår bra, människor och djur!
Så förbjud fyrverkerier, det är det enda sättet att få ett stopp!!!! Det är för många som struntar i andra människor och bara tänker på vad som de själva tycker om. Empati är ibland en bristvara tyvärr!!!