Protest mot förslag om nedläggning av Gustav Adolfskolan

Gäst

/ #71

2015-11-01 10:46

Återigen så visar Alingsås kommun dumdristiga och vansinniga beslut/förslag vad gäller skola och omsorg. Det finns ingen tanke på vad eleverna behöver utan bara pengar styr. När ska man lära sig att sådana beslut kostar mer i längden. Min son gick först på "den stora och enligt kommunen, lönsamma skola" och blev varken sedd eller fick den hjälp han behövde. Att byta skola blev enda svåra beslutet. Efter första besöket på GA tittade vi på varandra och bara log. En helt annan känsla där "skolan där alla blir sedda" inte bara är en slogan utan sanning. Han fick ett otroligt engagemang från lärare och special lärare, fick betyg i alla ämnen och kunde få vidare till gymnasiet. Jag vågar inte tänka på vad som hänt om han gick kvar på den "stora skolan" som kommunen vill spara pengar på att placera alla. Fullständigt vansinne!!! Och menar ni allvar med att ha små barn klättrandes upp o ner för alla sten trappor. Hur många ska krossa näsor och huvuden där hade ni tänkt? Låt eleverna på GA fortsätta få en trygg skolgång på det förträffliga sätt som nu även min dotter får vara del av. Att ha barn som är glada och nöjda både då de går och kommer hem från skolan är ingen självklarhet men otroligt värdefullt. Så låt det få fortsätta så tack!