Rädda Vimmerby Kulturskola!

Gäst

/ #91

2015-10-17 13:31

kulturskolan är en viktig plats för mig och betyder väldigt mycket...jag har gått på dans här i mints 4 år och jag älskar det.jag är besviken och sårad och förstår inte hur dom kan gör såhär..tänk på alla barn och ungdomar som förlorar kanske sin hobby,barnen som går på kulturskolan kanske bara går där och om ni tar bort deras hobby kanske dom bara kommer sitta vid sina mobiler eller kanske datorn..först tar ni politiker bort några av länets skolor, och nu kulturskolan!det enda ni tänker på är era dumma pengar!om ni bara skulle kunna spara pengar istället för att bygga massa saker för dom skulle vi inte behöva kämpa för att ha kvar kulturskolan,kulturskolan skulle va kvar och alla skulle va glada! jag och mina kompisar pratar ofta om hur det skulle känna att inte ha kvar kulturskolan,och alla va överens om att det skulle va tomt och sorgset..varje gång jag går in i kulturskolan blir jag rädd och tänker att det här kanske är vår sista termin och kanske sista gången jag går in här.när det var marknad i vimmerby så dansade vi på kulturskolan en dans som visar att dom inte kan göra så här,dom kan inte lägga ner kulturskolan...

Från en ledsen och arg tjej