Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige

Gäst

/ #890

2015-10-05 10:16

Jag lider själv av psykisk ohälsa, men den största anledningen är att jag har så många vänner som har det mycket värre än jag har. Det måste bli ett slut på detta och beredas mer platser och mer tid och personal till de utsatta. Jag bor själv i Bålsta där en pappa knivmördade sin 9 åriga dotter och skadade mamman svårt. Han hade varit till psykakuten på förmiddagen och hemskickad igen. Detta mord kanske hade kunnat förhindras om det hade funnits tillräckligt med pengar till personal och fler vårdplatser. Dessutom är jag född i Upplands Väsby där en annan psykisk sjuk människa tog livet av den unga kvinnan i elljusspåret, och vad jag förstår hade också han sökt hjälp men inte fått någon. Jag har en gammal arbetskamrat som led av svår depression och andra arbetskamrater som fick polisen att hämta honom och köra honom till psykakuten då han hade uttalat att han tänkte ta livet av sig. Jag tror han var hemma snabbare än polisbilen han kom med var. Han tog sin bil, körde iväg och frontade medvetet med en långtradare. Han låg på intensiven 1 dag innan han dog. Därför skriver jag på denna petition!