Stoppa sköldkörtelskandalen

Gäst

/ #500

2015-05-17 08:57

Åt Levaxin i 16 år. Sen kraschade jag ihop totalt med hemska symptom. Kände mig hjärnskadad, funktionsstopp, yr, mycket lågt blodtryck, förlamande trött, illamående, huvudvärk, ljud&ljus känslig, kunde inte tänka, humörsvängningar, mycket stressad etc. Det är nu snart 1 år sen. Under alla 16 år har jag haft alla symptom på hypothyreos kvar trots sk "bra värden". Det läkarna inte tycks vilja förstå är att det måste ju vara skillnad på hur man bedömer värdena hos en behandlad och en icke behandlad patient. Nu har jag lyckats bli patient hos en privat läkare som såg till att rätt prov togs. Frågan är om det är lång tid på T4 (Levaxin) som ställt till det för mig? Inte en omöjlig tanke! Så se upp! Mitt prov tyder på det. Jag har mycket hög nivå av reverserat T3. Detta måste nu "städas bort". Jag vet att det aldrig gjordes nån grundlig utredning om min Hypothyreos och heller ingen status på binjurarna innan Levaxin sattes in. Idag tar jag bara Liothyronin (och Orstanorm för mitt mycket låga blodtryck). Och jag har också gjort en stor detox för att underlätta för kroppen att läkas. Det som tagit 16 år att ställa till det för mig kan jag inte förvänta mig går kvickt att fixa till, men jag hoppas vara en bit på väg. Efter flera månader på enbart "Lio" och mitt i detoxen (utesluter gluten, mejeriprodukter, socker, rött kött, jäst, svamp i 6 veckor) har jag nu energi nog för att orka fixa bra mat åt mig själv, vilket ju är en förutsättning, eller hur?! (De andra symptomen blir allt bättre) Jag har nu gott hopp om att bli frisk & kry igen! Tack vare alla ni som kämpar! Tack vare de föreningar som hjälper! Tack vare min egen benhårda vilja att bli frisk! Tack vare goa vänner!