FyrverkeriBegränsningar

Ung vuxen

/ #2124

2014-01-06 11:31

Stoppa försäljningen av allt som smäller (fyrverkerier, smällare, raketer, "tårtor" osv) till privatpersoner!
Kommunen kan istället sköta smällandet!
Dels får barn och ungdommar för lätt tag på dessa smällande vapen (Ja, jag anser att det är vapen då man kan skada andra samt sig själv något fruktansvärt med detta) och folk visar ingen hänsyn för grannar eller boende i områdena.
För att inte tala om alla berusade personer som tycker att dom minsann ska skjuta raketer!

Där jag bor har vi blivit terroriserade av ungdomsgäng som smällt sedan slutet på november. Varje kväll smäller det för fullt och gör fortfarande, trotts att nyår är över. Dessa ungdommar skjuter på människor, djur, barn, mot husen ja till och med mot VARANDRA osv. Det är OACCEPTABELT!!!!
Dessutom ser det så fruktansvärt hemskt ut dagarna efter, då INGEN av dessa individer som skjuter raketer har hyfs nog att plocka undan sitt skräp efter sig! I flera månader ligger dessa avskjutna hyllsor kvar, som en påminelse om denna terror som pågår.

Nej privatpersoner kan inte hantera detta! Stoppa försäljningen och låt några proffs sköta smällandet istället, då kan vi avnjuta fyrverkerier på säkra avstånd och under kontrollerade förhållanden. Och inga människor eller djur behöver skadas, och våra gator slipper se ut som kriksfält i flera månader efter.

Vi räddar där igenom miljön, våra egna liv, våra medmänniskors liv, våra djurs liv samt att vi alla får det trevligt!

Och jag vill även tillägga att jag verkligen tycker synd om personerna som skall upp och jobba tidig morgon och inte får många om ens några timmars sömn på grund av dessa terrorister.