FyrverkeriBegränsningar

Gäst

/ #1958

2014-01-02 00:18

Min älskade cairnterrier, 7 år, har fullständig panik efter ett par smällar i omgivningen. Jag försökte släpa iväg honom på promenad på nyårsaftonskvällen, för att han skulle få göra sina behov UTOMHUS vilket är det enda naturliga för hundar (de lider enormt, om de tvingas uträtta vissa behov inomhus - skammen lyser om dem). Men, efter att ha dragit en hund typ fem-tio meter, när han satte emot med alla tassar helt stilla i marken - ja, då fick jag ge upp och gå hem, med outrättade behov!:-( När man kom inomhus går inte paniken över, om någon tror det -nej, han går spänt och mycket vaksamt och kollar genom fönstren efter eventuella raketer och öronen är på helspänn. Kan inte vara stilla, utan vankar rastlöst omkring, går efter mig vart jag än går och det syns verkligen att han är totalfokuserad på eventuellt flera smällar. Det syns att han LIDER fruktansvärt - dygnen före, under och dygnen efter Nyårsaftonen. Det är ett HELVETE för honom och för oss i familjen, att behöva se honom lida så. Nyårsaftonens nöje är som bortblåst för oss alla. GÖR NÅGOT, snälla, ni som kan!! FÖRBJUD eländet för privatpersoner!!!