FyrverkeriBegränsningar

Sissi
Gäst

/ #1918 Fyrverkerier

2014-01-01 02:47

I Køpenhamn, Danmark - här fyrar de av fyrverkerier i en vecka före nyår och hela dagen nyårsafton, överallt, på gator mellan hus, inne på gårdar, i parker, vid vatten, fåglarna vid kanalen flyger fram och tillbaka hela natten. Jag blev jätterädd första gången jag såg det och gömde mig i en 7-Eleven. Jag tycker inte om det alls. Småbarnsfamiljer som skjuter av precis bredvid änderna. De har så lite respekt för andra här, på andra sätt också, och som samhällen blir sämre och sämre, etiken blir värre och värre, år för år när inget görs så hoppas jag att Sverige kan hålla barrikaderna och vara ett föredöme, innan det samma också sker där. Det handlar inte om att folk ska upplysas så de kan vara med på att inte göra det, men att de få som har någon styrka, frihet under ansvar och moral/etik kvar gör något åt det så andra kan följa efter.
Jag tycker att det borde förbjudas fullständigt. Någon borde ta reda på hur fyrverekrierna blir tillverkade. Det är säkert i Kina på slavfabriker. Och så borde man ta reda på hur det hela började och vem som stod bakom. Det är säkert dit pengaspåret går eller så är det dem som vill underhålla befolkningen så vi inte ska märka var det bär hän med politik och annat förtryck. Fullständigt onödigt slöseri med gifter och resurser. Men det är vi ju så vana vid också vad gäller mycket annat, och vi har ju blivit tränade i att vi inte kan göra något åt det, vilket är fullständigt fel. Naturligtvis kan vi göra något åt det! Allt kan ändras till det bättre. Vi måste bara lära oss hur.