Låt Lisa komma hem!

Gäst

/ #671

2013-10-24 06:23

Om vi säger så här, får familjehem vara familjehem om de struntar i vad soc säger? (min tanke)
"Tror" inte de får prata om "ärendet" med varandra.
Men familjehem blir mer insatta i ärendet än vad vi och media får se.

Media har absolut inte fått läsa alla dokumenthandlingar, det är sekretess på sådant. De har fått läsa något som morföräldrarna valt att visa.

Jo gruppen har skrivit många dumma kommentarer om familjehemmet vid flertal tillfällen och fler tar för givet att de vill bryta kontakten med morföräldrar mm men det är inte sant.

Det där med älska ett barn tog jag upp pga av en kommentar jag fick läsa i "gruppen" om att stackars lisa som nu är hos personer som inte älskar henne, men förhoppningsvis tycker om henne.

Jag kan bara svara för mig, att jag tycker att Lisa inte ska behöva byta familjehem för det gynnar inte Lisa alls. Det är det jag vill ha fram.
Sen om nu soc skulle ha gjort fel är något som måste utredas, men utan att "hoppa på" familjehemmet.
Vi vill väl inte att Lisa ska få mer "trauma"?!
Det är väl bra om familjehemmet kan ge henne kärlek och trygghet när hon nu är placerad där?
Om hon inte får "komma hem" till sina morföräldrar är det väl bättre att hon får bo i ett och samma familjehem istället för att slussas runt?

Jag kan inte svara på om soc gjort rätt eller fel, utan det måste utredas på högre nivå.
Men vi kan även hjälpa Lisa genom att inte hoppa på familjehemmet.