DREVET MOT HANNA GABDAN bevisar hatet för mänskliga rättigheter.


Gäst

#1

2013-10-02 13:56

Hanna Gadban är en viktig röst, som inte får tystas. Åsiktsfrihet och demokrati innebär att olika röster måste får höras - inte bara en enda.

Gäst

#2

2013-10-02 14:41

Att vi har muslimer som vågar stå upp mot islamiseringen är viktigt.

Gäst

#3

2013-10-02 15:52

Hanna är en hjälte och en sann demokratikämpe

Gäst

#4

2013-10-02 16:26

Det behövs ett öppet offentligt samtal. Hetsjakter gynnar bara Fundamentalism av alla schatteringar.
Gäst

#5

2013-10-02 16:45

"Jag vänder mig till politikerna och kräver en åldergräns för beslöjande av småflickor. Jag anser att det är rimligt att en flicka i femtonårsåldern själv ska få bestämma om hon vill beslöja sig, eftersom barnets identitet, mentalitet och sexualitet utvecklas vid denna ålder och då väcks också deras existentiella frågor." Hanna Gadban

Varför inte vänta till 18 år när vi ändå är på gång, då är man myndig dessutom!
Lägg även till att man först då kan välja om man vill tillhöra någon religion eller inte!
Och har du glömt pojkarna, stackars de som inte får välja om de ska bli omskurna eller ej!
Avskaffa religionsfriheten helt och hållet, och tillåt endast att männsikor ska vara sekulära!

För det är väl målet?!?

Ulf Claesson

#6 Hanna Gadban

2013-10-02 17:28

Hanna, ett av få ljus i ett annars kompakt mörker

Gäst

#7

2013-10-02 17:28

Det är just sådana muslimer som Hanna som ska synas och höras i debatter, det är först då vi kan kväva islamisterna i Sverige då den gruppen har blivit allt för högljudd .....
Tess

#8

2013-10-02 18:55

Jag önskar att media kunde granska detta. Det här är ett organiserat drev med tunga namn bakom sig.

Bland de som hetsat på twitter återfinns Omar Mustafa (hade han drivit detta om han blivit invald i socialdemokraternas partistyrelse?) som är ordförande för islamiska föreningen och rektor i det muslimska studieförbundet Ibn Rushd.

Där finns ordförande i Svenska Unga muslimer.

Där finns Rashid Musa, anställd av Ibn Rushd samt aktiv i Afrosvenskarnas riksförbund.

Där finns Mattias Gardell, professor och islamkännare (också känd för att resa runt med Rashid Musa och hålla föredrag om islamofobin).

De är aktiva i skattefinansierade organisationer som ska verka för förståelse och integration. Är detta deras metod?

Gäst

#9 Re:

2013-10-02 19:08

#8: Tess -

Åh det hade varit bra! Viktigt att detta kommer upp till ytan. Kan du Tess, eller någon som vet hur man går till väga upplysa någon tidning eller nyhetsprogram om det som pågår?


Gäst

#10

2013-10-02 19:33

Till stöd för Hanna Gadban, ett ljus i mörkret i kampen mot den islamiska ortodoxins förkämpar.
Tess

#11 Re: Re:

2013-10-02 19:34

#9: - Re:

Nu tror jag att många journalister redan vet om detta. De ovan nämnda (utom Gardell) har initierat detta på twitter. Bland de som följer dem återfinns många journalister. SKULLE Södertörn backa, vilket jag inte kan tänka mig kommer nog detta att uppmärksammas. Men inte förr. Det finns ett motstånd att skriva om sådant här. Arpi beskrev det i en ledare häromdagen:

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/vastvarldens-sjalvhat-urholkar-demokratin_8563426.svd

Han tar också upp det faktum att skattemedel och medel från Arvsfonden går in i dessa organisationer. Förhoppningsvis kommer åtminstone det någon gång att granskas.


Gäst

#12

2013-10-02 19:40

Personer som Hannas behövs!! Alla ska ha rätt till den fria ordet. Man ska utan rädsla ifrågasätta, debattera, diskutera, resonera, filosoferar och uttrycka sig. Sluta aldrig Hanna Gadban!!! Vi är med dig!!

Gäst

#13

2013-10-02 20:16

Hanna Gabdan är en mycket modig kvinna som står upp mot det massiva förtrycket!

Gäst

#14

2013-10-02 21:04

Eftersom de flesta som har skrivit under petitionen mot Hanna Gabdan tycks vara medlemmar i Muslimska ungdomsförbundet, så är det lämpligt att förbundet startar en medlemsutbildning i demokrati och yttrandefrihet.
Arien

#15

2013-10-02 21:29

All heder åt Hanna för sitt viktiga arbete mot islamistiska mörkermän. De hycklande självutnämnda godhetsapostlarna som drevar mot henne har med all önskvärd tydlighet påvisat sitt avgrundsdjupa förakt för demokrati och frihet. I hatet mot upplysningen och västerlandet ser den extrema vänstern en allierad i islamister och identitetspolitiska kravmaskiner - röster som Hanna Gadban behövs.

-.-

#16

2013-10-02 21:33

Vi har allvarliga problem i vårat samhälle när människor försvaren en person med sådana förkastliga åsikter...
Anonym

#17 Re:

2013-10-03 08:50

#16: -.- -

Jaså? Vilka "förkastliga åsikter" avser du? Har du bildat dig en egen uppfattning eller är du en papegoja som upprepar vad andra vill att du ska säga?


Gäst

#18 Re: Re:

2013-10-03 10:29

#17: Anonym - Re:

”Jag anser att det behövs en ny reglering i kraven för medborgarskap där man bör se till att medborgarskapssökande uppvisar en medvetenhet om det svenska samhällets normer vid sidan av en respekt för dess lagar, och där man får skriva under ett avtal där man intygar att man inte kommer att begå brott, och i synnerhet inte hedersrelaterade brott. Bryter man mot detta förlorar man sitt medborgarskap och rätten till att fortsätta få bo kvar i Sverige”

genomskådaren

#19 Re:

2013-10-03 11:11

#8: Tess -

Håller med !
Man kan ju stillsamt undra vad dessa mörkermän  som stöder terroristerna i  Syrien , dvs de stödjer de svenska 'insurgents' som lever djävulen där...Vad har Gardell och Rashid mfl för åsikt om civilbefolkningen  Syrien ?? -De kristna,de sunni som stöder Assad,,,framför allt hur alawiter har det , ja de som fortfrande lever... vi fick  ju höra hur en svensk gladdes åt att ha mördat just en alawit (i ett  PR inslag...)
Kanske dom trånar efter att hålla kniven själva en dag ? Tills dess så håller dom på med mindre svinerier likt  drev mot främst kvinnliga kritiker i landet vårt. Trenden har varit synlig länge nu .Upp ska dom i ljuset ! Folket ska få veta !!!!!
Eller är det shiamuslimer i sverige som är nästa grupp ? Eller män - sekulära muslimska män  som gillar Sverige och demokratin våran,,, ett ökat antal män som nu  genomskådar dem ?

/T

#20 Re: Re: Re:

2013-10-03 13:29

#18: - Re: Re:

Tack för svaret.

Jag tycker dock att det är anmärkningsvärt att du anser att detta är en åsikt som inte ryms inom ramarna för en demokratisk debatt om hur samhället bör utforma lagar och regler?

Att detta är en åsikt enligt dig så vedervärdig att du deltar i en hetsjakt på internet för att förhindra Hanna Gadban från att få en utmärkelse från ett universitet hon studerat?

Detta oavsett om man håller med eller ej.

Du verkar förespråka ett samhälle där toleransen för oliktänkande är mycket låg och jag tror inte du är ensam bland de som kritiserar henne.

 

 

 

-.-

#21 Re: Re: Re: Re:

2013-10-03 23:20

#20: /T - Re: Re: Re:

Handlar mer att man inte höjer upp en person, prisar och kallar henne en god ambassadör för skolan när man besitter sådana förkastliga åsikter. Är det bara jag som tycker det är konstigt ?

http://feministisktperspektiv.se/2013/10/03/hanna-gadban-ar-en-god-ambassador/

Länk på uttalandet


Gäst

#22

2013-10-04 06:43

För Hanna och hennes kompetenta retorik. Till hennes förföljare: Hot och drev finns inte i demokratins verktygslåda!
bagita

#23 till kommentar 21

2013-10-04 07:41

Att försöka tysta röster med hot och drev är bara att avslöja sej !
Hanna Gabdans röst kommer att fortsätta klinga ety hon är inte ensam , det är det som är yttrandefrihet och demokrati .Det är dax att FIttvänstern drar upp kalsongerna och inser att kuppen av den arabiska våren har gått över i en kall höst .*häpp*


Gäst

#24 Re: Re: Re: Re: Re:

2013-10-04 12:51

#21: -.- - Re: Re: Re: Re:

Nej det är inte bara du. Du har sällskap av en hel hög islamister och terroristkramare.

Huruvida du ser det som ett gott sällskap eller inte låter jag vara osagt. Någonstans måste

det ju bli ett stopp på all idioti när det gäller detta. Ser verkligen inte vänstern och feministerna

vilka det är dom lierar sig med?

 

-.-

#25 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-10-04 21:43

#24: - Re: Re: Re: Re: Re:

Spelar väl ändå inte någon roll vem som delar mina åsikter annars kan väl säga att hennes åsikter liknar Sverige demokraternas och andra rasistiska grupper....