Stärk vårt djurskydd NU och hårdare straff vid djurplågeri NU.

Stärk vårt djurskydd NU och hårdare straff vid djurplågeri NU. / Uppdateringar / Frågor och svar! Ang: Petition / Kommentarer

Gäst

2016-07-24 01:08

Allt för djuren trygghet och bästa

Gäst

2016-07-24 13:52

Hej Carina, TOPPENBRA initativ från dig, tycker jag.
Även skönt att höra att du har en tydlig strategi och mål med denna namninsamling, så att den verkligen hamnar på "rätt" bord i slutändan.
Det är ju så klart väldigt viktigt!
Jag har nog redan samlat ihop 25-50 underskrifter hos mina vänner och deras vänner under ett dygn, och mitt mål är att öka detta så mycket som möjligt.

Kram Peter

Gäst

2016-08-19 05:27

Bra talat! Du gör ett grymt jobb, vi vet det och du vet det.

Gäst

2016-08-19 10:54

Hej Carina ! Tyvärr har du rätt , både en del svenskar och människor från andra kulturer behandlar djur illa. Det är också ,som du säger , att i en del länder värderas djur väldigt lågt. Det går inte att förneka och leva i den tron , att om man påpekar det är man rasist. Det är
som med " Kejsarens nya kläder " , alla vet sanningen , men ingen vågar säga något. Jag har jobbat i snart 20 år , som förskollärare,
i skolan , med invandrarbarn och försöker ändra värderingar och prata djurskydd / djurskyddslag . Det är svårt att ändra på deras inställning.
Många svenskar har också fel syn på djurs värde och där behövs en förändring . Men ska vill lyckas fullt ut måste vi nog sluta vara livrädda
för " rasistkortet "!!!! Med vänlig hälsning Kerstin Teigesund

Gäst

2016-08-19 11:41

Det är så bra att det finns personer som du som reagerar och GÖR något. Vi måste hjälpa de som inte kan föra sin egen talan.
Kram
Christina Axelsson

Gäst

2016-08-19 17:21

Tycker att det är ett toppenbra intiativ  och jobb du gör för att skydda djuren för dessa hemska människor   De som tycker sådant  rör inte dem  kan ju tänka på vad hade dom gjort om dom själva blivit drabbade  Jag tycker att våldta och skada ett oskyldigt litet djur är höjden av av onormalhet och jag tycker det kan jämnföras med att det skulle vara ett barn ingen av dem kan säga nej eller försvara sig   Det skulle vara livstids fängelse  för sådana brott  Konstigt att vår regering inte anammar det i Usa kommer du inte lindrigt undan om du gör samma sak  Jag tycker även om brottet begås av en invandrare  eller andra utlänningar skall dom omedelbart utvisas ur landet och aldrig mer få chansen att vistas  här mer  samt att man upplyser dem om att när ni kommer hit så är det våra regler och lagar som gäller annars åker ni ut   Jag anser också att om en svensk  medborgare gör samma brott skall den få sluten psykiatrisk vård i hela sitt återstående liv  utan en chans att benådas Så illa tycker jag att det är att våldta eller på andra sätt skada ett oskyldigt djur  För vad har det gjort för att bli behandlad så illa   

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-08-29 11:20