Rör inte Högsäters skola!

I detta nu diskuterar politiker i Färgelanda kommun bespringsförslag som kan innebära nedskärningar på Högsäters skola. Ett alternativ som har lyfts är att flytta delar av verksamheten, exempelvis mellanstadiet, från Högsäter till Valboskolan i Färgelanda.

Vi är en grupp föräldrar som gör vad vi kan för att göra våra röster hörda med förhoppningen att förhindra detta. Vi anser att Högsäters skola är en skolenhet där våra barn får den trygghet och de förutsättningar som krävs för att bygga en bra grund att stå på inför fortsatt utbildning. Att bussa elever till Färgelanda där klasserna redan är överfulla och lokalerna bristfälliga är inte ett gångbart alternativ. Många elever har idag svårt att nå upp till måluppfyllelsen och frånvaron ökar samt sjunker ner i åldrarna. Stora klasser och långa skoldagar är inte lösningen framåt.

I nuläget finns det ingen ekonomisk beräkning på hur ett sådant alternativ ska spara pengar så vi hoppas att politikerna tänker om och tänker rätt.

Stötta oss i vår kamp för vår fina skola och skriv under namninsamlingen.

Rör inte Högsäters skola!

Genom att skriva på godkänner jag att Märtha Jansson kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: