Riv inte terrassen vid Stenugns bageriet

Näsby Slotts ambition är att vara en levande och tillgänglig plats för närområdet och Täbyborna. Näsby Slott har under de senaste åren utvecklats för att bidra till att vara en mötesplats för hela kommunen och dess invånare. Näsby Slott driver även Lilla Slottskrogen och på slottet sker löpande aktiviteter som riktar till sig till alla åldersgrupper som till exempel After Work, After Pension, julmarknader, höstmarknader, påskäggsjakt, Tree Lightning Ceremony med mera.

I vintras öppnade Näsby Slott upp Lilla Stenugnsbageriet som erbjuder nybakat bröd och servering till boende i området. Lilla Stenugnsbageriet är beläget intill vattnet vid strandpromenaden i Näsbyviken och är ett välbesökt café. Näsby Slott drivs av Stockholm Meeting Selection (SMS) och har tillsammans med kommunen kommit överens om en långsiktig etablering av en ny serveringslokal (Lilla Stenugnsbageriet) med tillhörande uteservering. Vi inom SMS har investerat miljonbelopp i verksamheten på grund av den överenskommelsen med kommunen. SMS har därmed följt den överenskomna planen med kommunen för vilka tillstånd som ska sökas för vilka perioder. Därtill har SMS erlagt avtalad ersättning till kommunen.

Nu kräver kommunen att SMS ska ta bort uteserveringen till förmån för en lekplats. Vilket SMS inte har fått någon som helst information om vid övertagandet av Lilla Stenugnsbageriet. Vi anser dessutom att anlägga en lekplats så nära vattnet, med de risker som det kan innebära, och endast ett fåtal meter från en serveringslokal är direkt olämpligt.

Genom att skriva på godkänner jag att Robert Gynne kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: