Rädda Ekholmens parklek

Ekholmensparklek behöver öppna igen!

De senaste åren har Ekholmsskolan och förskolan 192 lagts ner. Bergbanan har stått still. Nu vill Skärholmens stadsdel lägga ner vår parklek också! Hittar fastighetskontoret inte en ny hyresgäst snart, så kommer stugan att rivas. Trots att den helt renoverades nyligen. Det är inte bara slöseri med skattepengar, det är helt förkastligt ur miljösynpunkt!

Stadsdelen stängde parkleken och satsade på 7-12 åringar, utan att fråga oss som använder parken. Det blev en flopp med för få besökare. Istället för att öppna upp parkleken igen (som flera av oss barnfamiljer använder flera gånger i veckan), så väljer nu stadsdelen att säga upp kontraktet och stänga ner ännu en barnrelaterad satsning i området.

Vi vill att parkleken ska öppna igen! Vi vill ha ett ställe att byta blöja på, gå på toaletten, dricka vatten, låna sandleksaker, bollar etc. Vi vill ha tillbaka tisdagsgrillningar med korv till självkostnadspris och fredagsdiscon. Vi vill ha en naturligt plats att träffa andra familjer där alla kan kännas sig välkomna och trygga. På en plats som Skärholmen behövs detta extra mycket just nu.

Mikaela Valencia Veide    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Mikaela Valencia Veide kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: