Låt Therese komma hem!

Jag vill starta en namninsamling för att vi måste göra allt vi kan för att hitta Therese och låta henne komma hem. Myndigheterna gick över huvudet på föräldrarna och flyttade Therese till ett eget boende mot hennes och föräldrarnas vilja. Sen flyttades Therese 65 mil bort från sina föräldrar med skyddad identitet. Det finns INGEN hotbild mot Therese men myndigheten och förvaltaren valde att flytta henne utan bevis om hot. Therese togs ifrån sina föräldrar, hon togs ifrån sin egen frihet, förvaltaren tog Thereses egna vilja att stanna hos föräldrarna.

Mamma Ulla och pappa Hans har fightas för deras dotter i 40 år men i 3 år har dom inte fått ens ett livstecken att deras dotter lever. Och dom tog steget vidare till uppdrag granskning som efter mycket om och men lyckades hitta Therese i Örnsköldsvik och uppdrag granskning fick prata med Therese, då Therese bjöd in dom i lägenheten. Men personalen ringde chefen som såg till att uppdrag granskning fick lämna en förkrossad Therese, som bad uppdrag granskning stanna hos henne. Therese har blivit frihetsberövad och får inte ens en daglig sysselsättning utan tvingas stanna i hemmet pga att förvaltaren inte vill att Therese ska bli hittad eller ens få träffa sina föräldrar, vänner och släkt igen.

Therese är saknad av sina nära och kära, och hennes frånvaro har lämnat ett stort tomrum i allas liv.

Genom att samla våra röster visar vi att vi inte kommer att ge upp sökandet efter henne.

Namninsamlingen kommer skickas ut till myndigheter och organisationer för att sätta press på dom så att dom måste intensifiera sina ansträngningar och ge oss alla hopp om att hon snart kan återförenas med sin familj.

Varje namn betyder något – tillsammans kan vi göra skillnad.

Madelen. Låt Therese komma hem!    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Madelen. Låt Therese komma hem! kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: