Malmö mot illegala vapen och den organiserade brottslighet

Gäst

/ #154

2012-01-07 12:34

Nä, nu får det vara nog. Jag tror att Malmö är "bara början" på ett gigantiskt problem. Vi har helt enkelt drabbats av en kulturkrock. En som jag skulle vilja kall för "folkhemseffekt" I vår historia var vi kärnfamiljer och tvingades ta hand om det våra. Ingen annan tog hand om våra gamlingar. Idag tar vårt samhälle hand om dem, och vi tycker det är både smidigt och bekvämt. Problemet är att våra ungar som idag växer upp tappar respekten för våra gamla. De finns inte naturligt i vår vardag. I våra invandrar familjer gör de fortfarande på det gamla viset. De har svårt att förstå varför vi lägger allt ansvar på skolan,kommunen, lanstinget osv.. Deras ungdomar blir förvirrade och känner sig utanför. Deras föräldrar vågar inte engagera sig för deras ungdomar har engagerat sig i "missnöjesgrupper". där hat och utanförskap gror. Jag tror vi måste erbjuda bättre alternativ till de familjer som kommer hit så att de kan känna ett välkomnande och engagemang i det samhälle som vi en gång byggt. Vi måste skaffa föreningar för föräldrar som kan komma dit och dryfta sina problem. Ta dit polisen och folk som jobbar med missbruk som föreläser för dessa förvirrade och oroliga föräldrar i vårt älskade Malmö.
Kunskapen och insikten har alltid segrat
En trots allt stolt Malmöbo.