Fyrverkeriuppror

Emma Andersson

/ #517

2012-01-02 19:22

Mina hundar har klarat sig bra de första åren med fyrverkerier. Vi har till och med kunnat promenera lugnt medan det har smällt på annat håll. Men i år.... jag blev helt knäckt när min ena hund skrek av ren skräck och skakade i hela kroppen vid 16.00 på nyårsafton.. Hade tänkt ge de en ordentlig promenad så de slapp vara uppe i varv när kvällen kom.. Men det visade sig att alla runt omkring ville fyra av sina fyrverkerier på eftermiddagen istället för kvällen.. Det som skulle ha blivit en skön promenad i vinterkylan blev istället en mardröm som inte ville ta slut... Min ena hund hängde sig i kopplet medan den andra gick med svansen mellan benen och pep. Så jag vill bara tacka alla oansvariga människor där ute som inte har tillräckligt med respekt i kroppen för att hålla fyrverkerierna på kvällen! Och ett ännu STÖRRE TACK till alla ungar som kastat smällare när vi gått förbi med hundarna och bara varit en meter bort! Nästa år kommer jag antagligen behöva ta de till veterinären så de kan få lugnande för att de ska slippa få panikångest på nytt. Sen vad jag ska göra under resten av månaden då smällare och fyrverkerier används det vet jag inte än. Men funderar på att promenera med ett basebollträ i fortsättningen.