Fyrverkeriuppror

Gäst

/ #456

2012-01-01 13:34

Jag har en dotter som är 4 år som är jätte rädd för dessa smällare och raketer.Hon vågar inte gå ut och har varit hemma ( inomhus ) med min dotter några dagar innan julafton och får fortfarande sitta hemma med henne. Jag är ensamstående och får ringa efter barnvakt då när jag skall göra mina ärenden, ex handla,mm. Då får jag passa på att handla för flera dagar framåt som man inte varje dag får ringa om någon vill sitta hos min dotter. Min dotter är riktigt rädd. Då i början som det började med att smälla smällare och vi var ute och någon sköt smällare då skrek hon jättehögt och sa till mig: Kom mamma vi springer för dom skjuter samt hon skaka så rädd hon var. En gång var vi inne och handlade i en videobutik och någon smällde en smällare i närheten hon vägrade gå ut ur videoaffären så rädd hon var och jag fick efter 30 minuter ringa efter hennes pappa som kom och då kände hon sig mer trygg och vi kunde gå hem.Tar en minut att gå hem.Jag satte mig ner och pratade med henne och försökte övertala min dotter om att det inte är farligt ,mm och det hjälpte inte.
Jag tycker att många skjuter har inte förstånd att få skjuta för det skjuts in i butiker,mm där vem som helst kan bli skadad samt vad som helst kan inträffa.
Nej, det har gått överstyr med skjutandet och BÖR AVSKAFFA SKJUTANDET AV SMÄLLARE OCH RAKETER PÅ ALLMÄNNA PLATS OCH SKULLE SKJUTAS UPP AV PROFESSIONELLA PERSONER PÅ SPECIELLA PLATSER, SOM EX VID MALMÖ FESTIVALEN SOM SKÖTS PÅ RÄTT SÄTT VID AVSLUTNING MED RAKETER.

Jag kan inte göra något trevligt utomhus med min dotter pga hennes rädsla för raketer och smällare, då hennes hennes tillbaka blick på hennes barndom när hon blir vuxen blir ju att vi fick sitta inomhus pga rädsla och inte fick uppleva något trevligt som gå på julmarknader,mm.Det är inte så det ska vara och någon gång får det ha ett slut på skjutandet på allmän plats som både gamla,barn och djur kan få vara med och vara glada och vistas utomhus.

Dags att tänka om och följ det nya året 2012 med nya regler och lagar om fyrverkerier och smällare.

MED VÄNLIGA HÄLSNINGAR

JANET. NILSSON