64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.

Gäst

/ #255

2016-03-12 04:36

Har själv sjukersättning...min Fibro (som ger mig vandrande ömhet, värk o svidande o stelhet, i olika delar av kroppen) startade vid 25-30årsåldern...har varit på utredningar, sjukgymnastik, olika medicinska behandlingar etc o skickats runt på kortare o längre kurser o praktik av olika slag...blivit sämre o är numer ständigt öm i kroppen o får ofta inflammationer/infektioner... Har dessutom återkommande depressioner o har 'gått in i den berömda väggen' tre ggr tidigare i livet... Är idag 50+ o mår någorlunda psykiskt bra för att jag ständigt tar antidepressiva mediciner, i hög dos..och att jag fått 'vara ifred från stress o press från olika instanser).... denna Fibromyalgi drar med sig en massa skit till kroppen... för fem år sedan var jag nära att dö i blodförgiftning - var sjuk i nästan ett år o ådrog mig en inflammation i en fot, som inte är bra ännu, och därför tappade all kondition samt att jag i november -15 fick ytterligare en sjukdom, (nu är det hjärtat) ' Takotsubo '... I vår ska jag återigen 'bli bedömd' o 'kollad' om jag har rätt till sjukersättning och jag börjar bli mer o mer orolig för vad det här kommer att innebära för mig i framtiden... Det är inte lätt att vara sjuk...man bör vara frisk för att orka....