Hjälp Eva Persson Huck!

Gäst

/ #11

2016-02-06 17:08

Detta agerande verkar vara "rutin" sen länge i Krokoms kommun. Jag råkade ut för något liknande för snart 10 år sen. Med varning, lögner, uppsägning mm och förstås sjukskrivning - till slut stämde jag kommunen till tingsrätten. Målet och det som höll mig uppe under processen (3 år), var att denna orättvisa och kränkande behandling skulle ingen annan behöva gå igenom. Jag trodde faktiskt i min enfald att Krokoms kommunledning hade fått sig en tankeställare, men inte..... det följande året 2009-10 var det Lasses tur med en mycket sorglig utgång - det var ju just detta som jag hade kämpat för att förhindra....   

Jag vet att under de här 10 åren är de många som blivit behandlade på detta respektlösa sätt....och nu är det fina, ärliga Eva som drabbas. Jag lider med henne och förstår hur utsatt man kan känna sig och vilken energi det tar. Har inte ord för vad jag tycker och tänker !!

Det finns stunder jag funderar över att flytta från Krokoms kommun - varför ska de få mina skattepengar och "slösa" dem på att kränka människor, för allt detta kostar mycket pengar i rättsprocesser, förlikningar, utköp.... Skattepengarna ska ju användas för innevånarnas bästa tex i barn-/äldreomsorg.