Stoppa sköldkörtelskandalen

Gäst

/ #808

2015-08-05 15:29

Jag visste inte! Hur sjuk man ku.de bli av en liten sköldskörtel! Här berättar jag min historia. Jag har ätit thacapzol.jag har fått radioaktiva drinkar ( radiojod) i omgångar. Men inte blev jag friskare utav detta. Endokrinologen förutsatte att radiojiden gjirt sitt, å satte mig på levaxin. Så jag blev ännu sjukare å fick akut åka in med ambulans då hjärtat drog iväg. Min graves hade inte dessa drinkar rått på!
Felbehandlad i omgångar!
Felmeficinerad! I omgångar.
Vädjat bönat å bett om å få pröva lio. Utan en chans givetvis. Ändå är det samna tillverkare av både lio å levaxin.
NDT vore drömmen...
Graves sjukdom blev recidiv,d.v.s återkommande.
Fick fortfarande inte pröva annan medicin. Istället höjdes levaxinet så jag blev överdoserad med hemska biverkningar.
Idag sitter jag här, den 25: e mars opererade jag bory min sköldkörtel i tron om att jag skulle bli frisk. Samma dag som jag vaknadeupp ur narkosen har jag BRUNNIT UPP INIFRÅN! Som kokande LAVA!
Jag " brinner" dygnet runt,med små korta avbrott då jag har frossbrytningar å hela jag blir iskall.
Efter opetationen har jag en bikörtel mindre.
Får äta kalk. Inget annat,trots att det finns parathormon! Trots att vi vet att för att kalk skall funka krävs D- vitamin och magnrsium å vice versa!
Jag har ringt å ringt, även åkt dit.
Det enda svar jag får på aty jag brinner är att graves lever i varenda cell ännu.
Å så höjs levaxinet! För min kropp verkar inte tillgodogöra sig det?!
Man tar inte reda på varför.
Jag anklagas indirekt av sköterskor via tel om å äta alger!
Jag har kräkts sedan mars nu,ja har ingen aptit kvar,ingen kraft eller ork att äta ens. Jag har blivit tvingad köpa näringsdrycker.på apoteket.
Jag står bokstavligt talat inte på benen längre. Jag är yr,matt å så orkeslös.
Tvingades gå till apoteket en dag där bara föll ja i backen. Det tillhör min nya vardag att bara ramla omkull.
Jag är dyngevåt jämt,antingen av svett eller dusch.
Klarar inte duscha själv alla dagar utan behöver hjälp.
Klarar inte vardagliga syssmor så som städ,tvätt,matlagning.
Jag sover i snitt 1-3 timmar per natt.
Det går ej.längre pga den heta lavan inuti min kropp.
Vissa dagar är jag liggandes okontaktbar.
Vissa dagar är ansiktet helt svullet.
Jag lever inte längre. Jag existerar knapot jag enbart torteras! Dygnet runt.
Jag sittet av min tid på en stol i köket. För kan ej ligga längre stunder p.g.a SRS .diskbråck.å förträngning i ryggkanalen.
Jag önskar det var tillåtet att få hjälp med att somna in på ett värdigt sätt. Jag vill få ett slut på min hemska tortyr.
Något hopp.om å bli frisk har jag inte kvar.
Ända sedan jag fick.min diagnos har endokrinologer å annan.personal enbart lyckats göra mig fruktansvärt mycket sjukare.
Det är fullständigt omänskligt.
Varma rykande heta kramar till er alla! Som kämoar med hemska sköldskörtelsjukdomar!
P.s Snälla skriv på denna petition!
Vi blir inhumant å respektlöst å ovärdigt behandlade.