Stoppa sköldkörtelskandalen

Gäst

/ #409

2015-05-08 06:33

För att det är viktigt att alla får den hjälp de behöver. Samt att det ska vara lika ref. värde överallt på provsvaren och att de ska kontrollera med de olika proverna inte bara TSH som man råkat utför hur många gånger som helst. Tyvärr är det många läkare som inte har tillräcklig kunskap men laborerar på egenhand och motsäger en när man talar om att symtomen kan bero på sköldkörteln för att de aldrig har hört det. Själv fick jag min diagnos som 10-åring och har varit med om en del under 30år som när jag väntade mitt första barn, då visste jag inte att man behövde öka levaxinen och det gick inte upp för läkaren förrän mot slutet av graviditeten. Jag har varit med om järnbrist som barn, överdoseringar, underdoseringar, b12-brist (där första läkaren fnös åt mig när jag ville ta ett blodprov då jag misstänkte brist, slutade flera månader senare med öppna sår, yrsel, förrvirring, minnesförlust, depression och sjukskrivning), D-brist, värk mm. Jag vill att man ska få den hjälp man behöver och att läkarna ska lyssna på sina patienter då kanske de kan se ett mönster tidigare och fånga upp och hjälpa de patienter som hamnar i gråskuggan.
/Madde