FyrverkeriBegränsningar

Gäst

/ #2751

2015-01-18 18:01

Vill bara säga, att det nu inte "bara" är våra djur som plågas av detta rent ut sagt vansinne med fyrverkerier och är i sanningens namn själv "uppväxt" med detta, att det bara skulle vara fyrverkerier och smällare. Men efter att själv varit utsatt för vad en svensk inte skulle behöva bli utsatt för så var jag under min FN tjänst utsatt för mindre bra händellser som gjort dessa tillställningar till på ren svenska ett rent helvete.

Även om det på senare år och med hjälp av reabilitering blivit något bättre men vaknar fortfarande nu efter tjugo år,, med kallsvettningar då detta "krig" kring nyår sätter igång och jag vet att jag inte är ensam. Dels alla dessa stakars krigsflyktingar vars områden jag själv jobbat under till dom alla fd FN soldater som har liknande problem och det finns rätt många även av dessa,,, så det är långt i från bara djur detta dårskap gäller!

Bor dessbättre långt ute i skogen, men undgår ändå inte att höra dessa detonationer på¨avstånd som väcker åter starka känslor, så jag med allt fler vill få en större förståellse för detta vansinne och helst även ett slut... Detta går dock på senare år relativt bra med hörselkåpor med stereo och en burk Sobril i högsta beredskap.