Ingen gata genom Rosenlundsparken!

Gäst

/ #6

2014-04-03 07:44

Hoppas verkligen att politikerna ändrar sin uppfattning. Det är lätt att sitta på sitt kontor och fatta beslut när man inte kommer drabbas. Jag bor på Åsögatan 67 och störs redan av trafiken på Rosenlundsgatan. På helgerna skränas det dygnet runt. Mellanrummet/gågatan är livligt trafikerad av gående o cyklister idag, hur blir det då med en bussfil och som kommer nyttjas av alla andra, såvida att man bygger höga rampar, som gör det omöjligt för övriga bilar men lastbilar kan använda sig av den gatan. En ramp innebär att bussen saktar in och då kommer man få höra deras inbromsningar och gasande när de ska åka. Blir det en busshållplats i närheten så kommer den också höras. I huset mittemot har vi ett socialhus. Det väsnas, skriks, och blottare finns och det är jobbigt nog att inte kunna sitta i sitt kök pga blottaren. Sedan så är det näst intill omöjligt redan i dag att sitta på sin balkong, då de i huset mittemot finns, trafiken från rosenlundsgatan och på helgerna hörs musiken från krogarna. SÅ JAG VILL INTE HA EN BUSSGATA UTANFÖR MIN LÄGENHET: Alla mina fönster vetter ut mot gågatan. Mvh Terttu