Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Gäst

/ #772

2013-12-25 21:23

Om alla som har utekatt kan kastrera och sterilisera sina katter, folk kan sluta skaffa sommarkatt, folk kan tänka 1000 ggr om innan de skaffar katt ( och övriga djur) som kan leva 12+ år.

Det är en familjemedlem, det är ett liv med känslor även om man inte kan tro det.
Men det är så enkelt att skaffa och sen tröttnar man på djuret och "slänger" bort det likt en sak.
WTF? Skulle man göra så med barn? Ne precis.
Många har så skev syn på djur och det är sorgligt.

Kan dessa förbannade myndigheter kan tänka utanför sitt kontor.
Man kan ibland fråga sig om de har verklighets uppfattning i många frågor ?

Tycker att det är hemskt att de avlivar katter på detta viset, men tänk också på de människor som inte kan ansvar för sina katter heller. Man skulle höja priser på katter likt hundar så när man skaffar håller man fast vid dem. ( tråkigt att det är pengar som styr i detta också)

Så ser två problem i detta.

(Har mina 8 katter ( 3 av dem har man räddad från sprutan och friska!!) och jag kan vara trött på dem många ggr samt känna ekonomisk press pga de får bland de bästa fodret ( IAMS i dagsläget), bra kattsand ( EverClean) sen ja mjukmat på det. Lägger säkerligen ca 1000 kr varje månad.
Det skulle vara omöjligt att jag skulle avliva, omplacera eller dyl. ( så länge de mår bra så klart))

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...