Stoppa kronofogden från att ta sällskapsdjuren!

Gäst

/ #257

2013-11-18 17:08

För mig helt otänkbart att behöva göra mig av med mina hundar. Jag finner ingen logik i KFMs agerande gällande detta. Normalt sett får man i snitt 10000:- för en renrasig hund. KFMs auktioner vet vi alla inte är prissatta till högsta maximala värde utan till sådant värde så att de snabbt ska få in pengar. Det humana i detta fallet, om denna petition inte förändrar något, är att man som hundägare själv ska få möjlighet att sälja till en köpare som man känner kan ta hand om hunden, om nu hunden är lidande i den nuvarande levnadssituationen. Att man därtill garanterat får mer betalt för hunden än vad KFM någonsin kommer få hör ju också till saken.

Det är fullkomligt ofattbart hur KFM i det här fallet verkar ha beslagtagit valparna för att sedan förvara dem på ej lämpligt ställe. De verkar inte ha resurser för djurvård och jag tror knappas att de kommer att budgetera för att få till en godkänd avdelning för djurhållning. Att man dessutom beslagtar valpar som inte är vaccinerade ännu är helt sjukt. Hade det hänt något med dem kunde de ju lika gärna ha gjort slut på lidandet på en gång.

Någon rimlighet måste det finnas i våra lagar och om ny myndigheter ska tillåtas beslagta våra "tillhörigheter" måste man åtminstone få kräva att "lagerhållningen" sköts enligt lagens alla regler, även de som gynnar djuren!

Hoppas verkligen att denna petition går igenom, alla med djur vet att om man i en personlig kris blir av med trygga punkter i livet tar det ofta minst dubbel tid att klättra upp igen!