Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Gäst

/ #624 Re: Re: förvildade katter

2013-10-15 09:00

#622: Hittekatter iFokus - Re: förvildade katter

Hej! Jo de är hemlösa tamkatter som blivit förvildade, och katter som fötts ute i det vilda av hemlösa tamkatter. Dom är väl ännu vildare kan man tänka, Som jag menar.

Jag bor ute på landsbygden och har stor gårdsplan med uthus å lite sånt. Det stryker alltid nån katt här, bl,a, grannens och sen nån till å jag måste säga jag är bara glad åt dom. För jag ser inga råtter här. Men här för några år sen så hade granntanten inte nån koll på sina katter hon hade en massa okastrerade katter,och dom sprang ju ute o para sig givetvis. Följden blev ju att man hade en massa halvvuxna vildkatter som sprang omkring. Jag fick låna några kattfällor som en hade tillverkat, det är bara en låda med en falllucka där det finns en godbit i katten går in och vips faller luckan igen. Jag lyckades faktiskt fånga in och avliva varenda katt. Kan sägas att tanten  har avyttrat dom flesta katterna och har numera bara ett par katter kvar och dom är kastrerade. Så nu inga problem. Men det är klart det var ju inte nå många katter mot dom 150000 som det skrevs att det fanns, då går det nog åt många kattfällor, lite besvärligt kan jag tänka mig.

Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...