Stoppa försäkringkassans makt över läkarna!

Isidor

/ #78 Re: Re:

2013-07-01 19:42

#26: ior - Re:

Du lever ju uppenbarligen inte i verkligheten. Har du träffat några av alla de tusentals sjuka människor som utförsäkrats de senaste åren pga att regeringen bestämt att alla som är sjuka ska vara friska efter ett visst antal dagar? Vet du att cancersjuka och andra allvarligt sjuka blivit utkastade ur sjukförsäkringen innan de hunnit bli friska pga att sådana som du vill ha massbestraffning och utgå från att alla simulerar. Är du överhuvudtaget insatt i hur ett förfarande går till då en sjuk människa hamnar på försäkringskassans bord?

Jag är inte själv drabbad, men jag har personer i min omgivning som är. T ex arbetskamrater. Har just sett en bröstcancersjuk kvinna stupa av utmattning då FK tvingat henne att jobba mer än hennes läkare rekommenderade. De t o m föreslog att kvinnan skulle sluta med sin hormonbehandling, som ger svåra biverkningar, för att kunna komma tillbaka i heltid snabbare. Att sedan cancern riskerar att komma tillbaka om hon inte äter medicinen, det skiter FK fullständigt i! Tror inte du själv velat bli behandlad på det här viset om det var du!