Stoppa Mats Reimers mobbande och trakasserier på Dagens Medicin

Gäst

2016-03-02 09:23

Min dotter är sjuk, sängliggande sedan 4 år. Hon är utredd på alla möjliga vis utan egentligt resultat. Hon har fått höra i flera år att det sitter i huvudet. Men dessa behandlingar har inte hjälpt ibland försämrat. I botten ligger en borreliainfektion som aldrig blev bra av en penicillinkur. Istället utreddes hon för reumatism och annat. Nu har hon smärtor och trötthet som hindrar sömn, aktivitet, umgänge, annat än korta pass med film och serier i sängen. Vi har sökt hjälp sedan hon var 12 (för den senaste problematiken med trötthet och smärta.) idag är hon 17. Vi har träffat både läkare som försöker förstå, men även många missledda som "vet bättre" trots att de inte lever med oss och vår vardag. När man som sjuk tvivlar om man orkar fortsätta kampen mot smärta, trötthet livet som inte längre är ett liv behöver man hopp och visshet om att det finns hjälp, förståelse och folk som jobbar för att förstå orsaker och hitta lösningar.

Gäst

2016-03-02 15:46

Min dotter bad mig göra det.

Gäst

2016-03-14 09:29

det är konstigt du får ha kvar din läkarlicens. Är du lobbyist?Jag är helt övertygad om det. Du får läsa alla böcker som är skrivna om elöverkänslighet, inte förrän du gjort detta ska du överhuvudtaget icke uttala dig...är du rädd? Kanske därför att nu kommer fler och fler litteratur som visar på hur läkare tar emot mutor! Riktiga läkare skäms, men icke du!

Gäst

2016-03-15 15:14

jag tillhör de människor som blir "sjuk" av de trådlösa och jag är trött och less på personer som hånar och kränker oss. Jag har svårt att förstå Mats Reimer, han ska ju vara en person som vill alla patienters väl, hans gärningar mot oss visar på motsatsen. Jag kan bara gissa mig till vad som ligger bakom.Voff,voff!

Gäst

2016-03-17 19:01

Yrkesetik och respekt för människans egna iaktaggelser skall vara en självklarhet för samtliga läkare. En förutsättning är E M P A T I, ej ignorans .

Gäst

2016-03-17 19:23

Ingen läkare i Sverige kan hjälpa svårt Borrelia-sjuka. Läkarna måste utbilda sig NU!

Gäst

2016-03-31 14:55

Jag har bevisad borrelia, babesia, bartonella och flera följdsjukdomar pga dessa infektioner. Tex. fibromyalgi/ME, artros och hypotyreos samt allvarliga tandskador, hjärtinfarkt och fallolycka som gav ytterligare svåra problem.

Gäst

2016-04-12 11:23

För att jag själv är drabbad av borrelia och co-infektioner

Gäst

2016-04-20 06:27

På grund av att denne läkare inte längre bör få ges utrymme med sin terror och förföljelse av både patientgrupper och alternativmedicinare. Alla som inte går hans väg får känna av honom. Han måste stoppas till varje pris.

Gäst

2016-04-20 06:46

Reimer har helt fel attityd och inställning. Läkare är till för att hjälpa, inte mobba folk eller bedriva experiment åt läkemedelsföretagen.

Gäst

2016-04-20 10:05

Vi har nog av människor, myndigheter o vinstjagande företag, som kallar sig läkare, läkemedelsverk o läkemedelsproducenter med enbart ett syfte - att sitta högt på den feodala stegen o använda människors liv som insats.
Vi vill dessutom inte bli behandlade som idioter.

Gäst

2016-04-20 10:14

Därför att jag känner flera människor som drabbats av borrelia-infektioner och den är ju fästingburen (och kanske via andra insekter) där fästingarna nu sprids norrut i Sverige tack vare klimatförändringar m.m. Dessutom ska läkare som är hånfulla mot sina patienter omedelbart sluta och skaffa sig ett annat jobb!

Gäst

2016-04-20 10:45

Jag har sett hans inlägg och tycker han är fullständigt galen. Vi har en förståndshandikappad son som vår läkare föreslagit medicin för men vi vill inte. Han är 8 och vi jobbar med rörelser, kost och att ta vardagen i hans tempo utan att vi för den skull lider. Han går långsamt framåt och hans hjärna är oförstörd av amfetamin. Att som Reimer totalt såga allt vad komplementärmedicin är utan att egentligen förstå är fullständigt vansinne. Vi hade alla ätit piller om han fått råda ( och då gärna de som ger honom ekonomisk vinst....) Mvh, Charlotte

Gäst

2016-04-20 13:48

En familjemedlem har haft kronisk borrelia och vi fick absolut ingen hjälp av sjukvården. De menade att det var psykiskt. Vilket det absolut inte var men det blev ju det till slut då ingen hjälp fanns. Till slut provade vi kinesiska örter det blev bättre men kom tillbaka. Så fick vi höra om en metod där du äter probiotika för tarmen 4 v och sedan antibiotika i detta fall 8 v och det var inte bara en sort tillika äter man mineraler och probiotika och fortsätter med detta när antibiotika kuren är slut..Att ha borrelia är inget jag önskar någon hela kroppen slås ut .Men jag önskar Mats Reimer drabbas själv då får han känna på allt han bortförklarar som psykiskt.

Gäst

2016-04-21 05:36

En sådan läkares attityd och sätt att behandla sjuka människor borde inte få jobba som läkare. Detta måste få ändring och läkaren placeras på en plats där han kan få kontakt med verkligheten.

Gäst

2016-04-22 11:07

Därför att oseriösa s.k. läkare ska inte skriva sånt som inte stämmer med verkligheten och han vet tydligen inte vad Borelia är.

Gäst

2016-04-28 09:14

Okunnig, flamsig, raljerande, men framför allt otroligt med att inte veta att det finns nya rön i medicin!
Klinisk Apotekare

#93 Re: Stora ekonomiska intressen i läkemedelsindustrin

2016-04-28 11:56

#10: Fred Flint - Stora ekonomiska intressen i läkemedelsindustrin 

Mats Reimer företräder läkemedelsindustrin - alltså stoppar han årslånga behandlingar med läkemedel. Ja det låter ju fullständigt logiskt.

Gäst

2016-04-28 12:26

Ogillar mobbing av patienter

Gäst

2016-05-19 16:49

Har svårt för Mats Reimers nedsättande kommentarer!
Han borde skämmas :-(

Gäst

2016-07-07 19:54

Jag är sköldkörtelpatient( hypotyreos. Har valsat runt i sjukvården i 21 år ,ett hjärtstopp gjorde att jag till slut fick diagnos. Fick levaxin som jag blev lite bättre med,men långt ifrån bra. Nu äter jag naturligt sköldkörtelhormon,å jag är frisk. Började på eget bevåg ,efter två månader gick jag till läkare talade om att jag mår så mkt bättre,och alla prover var bättre ,hormoner,blodtryck mm. Han pratar i nattmössan,är en konspiratör. Och har uppenbarligen falska fb sidor eftersom han kan nästla sig in på sidor å läsa där. Han hade inte blivit insläpptmed sitt riktiga namn. Jag anser att den mannen är farlig för sina patienter och allmänheten!!

Gäst

2016-08-12 17:23

Snälla, skriv även på denna nya petition här på skrivunder.com. , Kräva elevernas rätt till en offentlig försvarare. När mobbade barnen/föräldrar ska ha rätt till att få ha en advokat eller offentlig försvarare mot mobbarna på skolmöten(inkl. skolanställda, anst'llda inom vården,socialanställda och övr. offentligt anställda(, då bli mobbning och sådant där beeteende mot en person (barn) också officiellt en rättssak och brottsligt.

Just nu i Sverige det är mobbningsoffer som brukar tvingas till möten och utredas (förtalas) av skolanställda och anmäls till socialen, om föräldrar anmäler kränkande elevens behandling. Och det resulterar ofta till LVU-barnens tvångsomhändertagande hemifrån, skolbyte och ännu mer mobbning, pga. kommunal samarbete, för alla kommunanställda måste ju hålla varandra om ryggen,oavsett.

Vi kräver:

Advokatsamfundet, Skolinspektionen och Regeringen måste göra sina insatser för att förbättra svenska skolan och öka elevernas rättsäkerhet, genom att besluta om att alla skolelever får åberopa rättshjälp och har rätt till en offentlig försvarare eller sin advokat på möten med alla skolanställda/socialtjänsten/övr.offentligt anställda!!

Gäst

2016-10-19 13:29

Mats Reimer för någon form av korståg mot människor som lider av sjukdomar som det medicinska etablissemanget har svårt att förstå och förklara idag. Tyvärr så missar han att de han tror sig hjälpa drabbas av hans personliga vendettor. Han behöver lugna ner sig och tänka över hur hans beteende förstör möjligheten för många att få säker diagnos och en adekvat behandling. Det verkar som han allvarligt har missuppfattat sin roll som läkare.

Gäst

2016-10-26 05:36

Efter att ha läst Mats Reimers skrivelser kan jag bara dra slutsatsen att han har absolut ingen aning om vad han pratar om. När det kommer till Fästingburna infektioner så måste han tveklöst vara Sverige mest inkompetente läkare. Han borde bli av med sin legitimation!
Stig

2016-11-30 12:54

Han vet inte mycket om borrelia och andra infektioner men han gör allt för pengar.