Låt Kenneth Thell få tillbaka sitt jobb!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Kenneth Thell få tillbaka sitt jobb!.

Gäst

2016-04-11 19:32

Man måste kunna tillrättavisa en ungdom som gör något fel! Det tjänar dom på i längden.

Gäst

2016-04-11 23:07

Kan tro det är idioter som säger upp folk för att en busschaufför tillrättavisar en ouppfostrad elev som håller på att förstöra bussen. Barnen får ingen respekt för vad som är rätt o fel då. Hur menlöst dumma ska vi...ni vara i Sverige ??? Det är bättre att avskeda tågkonduktörer som slänger av barn ifrån tåg !!!! Och lärare-rektorer som ser att dom har mobbning o misshandel på deras skolor! DET är något att ta tag i med DET är det INGEN ANSVARIG som bryr sig om, att barn måste ta livet av sig för att dom inte står ut att bli mobbade !!!!!!!!!!

Gäst

2016-04-11 23:46

Hade det varit min unge, så hade jag åkt upp med henne el honom ihop med chauffören till ansvariga, och sett till att chauffören får sitt jobb tillbaka omedelbart. Ska NÅGON sparkas är det dom okunniga som sitter med 30-40 000 per månad mellan fyra väggar på sina fancy rövar och leker bror duktig

Gäst

2016-04-12 04:44

Känner igen handlingsättet från mina egna uplevelser som busdrever.
Kunden har fan inte rät alltid . Måste få saga till , om inte ge os en skydsbur när vi kör.

Gäst

#5 Re:

2016-04-12 04:52

#3: -  

Du har så rät men Tyvär är det inte många föräldrar som tar sit ansvar. Jag själv drog frågan många gånger med skånetrafiken  som bussförare men nix man lysnar bara kunden. Då blir det alldeles  för lätt  att klaga.

Gäst

2016-04-12 06:02

Fel agerat av kommunen

Gäst

2016-04-12 08:26

Det är viktigt att inte söndercurlade barn ska få göra som dom vill och att pedagoger ska vakna och inse att dom kanske får sköta sitt jobb och se till barnen!
Ullis

2016-04-12 09:49

Nu kan man kanske tycka att rita i smuttsen på bussen inte är hela världen, men saken är den att man gör inte så. Hade flickan ritat på pappas bil hemma, hade han tyckt det varit okey? Och det värsta i det hela är att det stått personal från skolan och tittat på hela händelsen, sett när hon ritade, och inte sagt nåt. De hade väl nåt annat för sig... Visserligen är det föräldrar som lär barnen vad som är rätt och fel, och när barnens omdöme brister måste en annan vuxen säga till, pedagog eller busschaufför!

Gäst

2016-04-12 09:52

Tycker inte att föraren har gjort något fel. Barn måste lära sig vad som är rätt och fel. Och har dom lärare med sig så ska dom inte ta barnens parti om dom har gjort fel då lär dom sig inte vad som är rätt eller fel.

Gäst

2016-04-12 12:49

För jag vet hur orättvist dom behandlar chaufförer.

Gäst

2016-04-12 12:50

Han gjorde Helt rätt ,jag hade gjort exakt samma sak ! Han blev av med jobbet för att han gjorde som varje person med sunt förnuft skulle gjort !?!? Det är rent ut sagt förjävligt !!!

Gäst

2016-04-12 13:55

Därför det är skit om man inte får markera att saker och ting e fel

Gäst

2016-04-12 14:55

Det sägs så mycket om vad man inte får göra, men ingenting om hur man tillrättavisar elever som gör fel. Nu straffar man en chaufför men tänker inte på att eleven också kommer att må illa av det som hände. Eleven bad om ursäkt, chauffören bad om ursäkt då borde saken vara utagerad. Men i och med att chauffören fick sparken för det skedda kommer eleven att skuldbelägga sig själv för detta. Chauffören var ev. ganska omtyckt av eleverna och nu riktas fokus på den här stackars eleven som ska förklara för alla varför det blev så här. Eleven ville nog inte att detta här skulle ske utan var nog glad för att de hade bett varandra om ursäkt och att det stannade därvid. Ni som bestämmer, tänk efter före. Vad har ni lärt denna eleven?? Ingenting!!! Därför!!!!!!!

Gäst

2016-04-12 15:13

Det sägs så mycket om vad man inte får göra, men ingenting om hur man tillrättavisar elever som gör fel. Nu straffar man en chaufför men tänker inte på att eleven också kommer att må illa av det som hände. Eleven bad om ursäkt, chauffören bad om ursäkt då borde saken vara utagerad. Men i och med att chauffören fick sparken för det skedda kommer eleven att skuldbelägga sig själv för detta. Chauffören var ev. ganska omtyckt av eleverna och nu riktas fokus på den här stackars eleven som ska förklara för alla varför det blev så här. Eleven ville nog inte att detta här skulle ske utan var nog glad för att de hade bett varandra om ursäkt och att det stannade därvid. Ni som bestämmer, tänk efter före. Vad har ni lärt denna eleven?? Ingenting!!! Därför skrev jag under.

Gäst

2016-04-12 15:16

Kör buss själv och ser mycket skadegörelse på bussarna. De passagerare som sköter sig får lida av trasiga säten sedan får buss chaffören en jävla massa skit för att han kommer med en skitig buss.

Gäst

2016-04-12 16:20

Hoppas innerligt att Ängelholms kommun ångrar sej och tar tillbaks busschaffören

Gäst

2016-04-12 17:30

Tycker busschauffören gjorde helt rätt,och talade om for flickan att sluta med sin skadegörelse. Om man inte får lära barnen vad som är rätt eller fel,vem ska då göra det. Ge honom sitt jobb tillbaka. Tur det finns sådana som kan våga säga ifrån till barnen. det borde barnet ha lärt sig hemifrån.

Gäst

2016-04-12 17:30

Låt han få tillbaka sitt jobb! Jag som förälder skulle mer en gärna att han hade tillrättavisat mina barn om dom gjort något sånt. De är sjukt hur samhället håller på att rasa! Förr kunde lärare slå eleverna med linjalen över fingrarna, idag vågar man knappt säga till ett barn eller ta ut ett barn i från klassrummet osv utan att bli anmäld! Sjuk!!

Gäst

2016-04-12 17:35

Tycker att Kenneth har blivit orättvist behandlad

Gäst

2016-04-12 17:52

Sorgligt! Hjälp farbror Kenneth få tillbaka sitt arbete

Gäst

2016-04-12 19:44

Vansinnigt beslut från skolans sida

Gäst

2016-04-13 08:04

För att jag tycker att det är hemskt att han ska få sparken när han gjorde vad alla borde göra. Att ta tag i ett barn som skadar någon annans egendom är inte misshandel.

Gäst

2016-04-14 08:34

Vill inte att någon miste jobbet på sådana grunder