Stoppa sköldkörtelskandalen

Stoppa sköldkörtelskandalen / Uppdateringar / Fler än 8000 underskrifter / Kommentarer

Gäst

2015-07-12 09:56

Jag har redan skrivit under. Kram

Gäst

2015-07-12 10:42

det e helt underbart hur det går framåt :) dock kan jag tillägga att för mig i skrivandets stund går bakåt REJÄLT!
har fått svåra biverkningar tex sår under fötter, små sår som dyker upp överallt. min vanliga läkare vill att jag ska operaras men sjukhuset bestämde att dom ska sänka levaxinet igen o ha kvar den andra som gör mig sårig. alltså thakapzolen. kan vara fel stavat. detta har gått så långt att jag nu känner att jag faktiskt inte kan bli sämre utan medicinen.....

Gäst

2015-07-12 11:42

Härligt. Alternativt kommer det att startas forskning kring hur hormonyoga (medicinsk yoga) kan balansera en obalanserad sköldkörtel. Det tycker jag också är intressant.

Gäst

2015-07-12 12:12

Läste Helena Rooths brev, mycket bra skrivet. Men förstår inte varför man tar upp fluor, vilket är felaktigt. Fluor är ett nervgift medan fluorid som finns i tandkräm är ett salt som inte alls har samma effekt som rent fluor. Detta borde en läkare känna till!
Hoppas inte brevet blir mindre trovärdigt för det. Detta är viktigt för oss med sköldkörtelproblematik att vi får den respekt, vård och hjälp vi har rätt till, precis som alla andra. Detta framgår väldigt tydligt.
Veronica T

#5 Heja heja er på Skk-föreningen

2015-07-12 12:26

Säger det igen, ni gör ett kanonjobb och jag uppmanar alla SKK-sjuka att gå med och skriva på.

Gäst

2015-07-12 15:46

Lotta Frodig

Gäst

2015-07-12 16:00

Det märkliga är att jag är nekad provtagning för T3 och T4. Rutinmässigt utan koll om det hjälper skriver läkare ut Levaxin på flera hundra mikrogram Det har t o m visat sig kunna vara skadligt.

Gäst

2015-07-12 16:15

Om vi läser mellan raderna.. har dom tagit brevet på allvar? Jag kan bara se hänvisningar till gamla riktlinjer och regler som redan finns och det är ju det som vi vill förändra. Vad händer nu??

Gäst

2015-07-12 17:40

Bra skrivet Nadja!

Gäst

2015-07-12 18:22

Vad bra att läsa att det blir respons!

Gäst

2015-07-12 21:09

Hej jag tar prover varje år för att se om det har blivit någon förändring vad gäller min sköldkörtel eftersom vi har struma i nära släkt, min fråga kan struma å psoriasis ha något samband vi är flera kvinnor i släkten som har både och. Enligt läkare så viftas spekulationen bara bort. M V H Anki

Gäst

2015-07-13 18:23

Jag och min  dotter har skrivit under redan!Man måste väcka uppmärksamhet! Jag hoppas vi når fram snart till ett öppet diskusion med soc.styrälsen!! Ni gör ett mycket bra arbete!!

MVH Sussi

Gäst

2015-09-02 13:20

Tack själv för ditt/ert jobb! Sitter just nu och väntar på besked om läkaren på vc tycker att det är nåt fel på min sköldkörtel eller inte. Har tyvärr nästan alla symtom, men mina provsvar ligger inom referensvärderna dock på högre respektive lägre gränserna... En skölkörtelmottagning skulle vara helt guld! Då skulle man slippa be om ursäkt för att man mår dåligt!
Kram

Gäst

2015-09-04 16:37

Jag förstår inte om man mår jättedåligt Levaxin ingen ting är bra man har ångest oro kan inte sova känner sig oduglig när man pratar med sin läkare om detta dom tar prover och säger du ligger inom gräns värden ena gången får jag äta 100 några månader till nästa blodprov och då är jag fortfarande inom gräns värden jag har provat 125 det är lika med detta jag sa åt henne så det spelar ingen roll vilken styrka jag äter så är jag inom gräns värden då skickar hon mig till en pyskolog det har inte hjälpt mig,mitt humör svänger mycket .Men vad är problemet det måste va dyrare att vara åka in och ut .Folket mår dåligt som har problem med sköldkörteln jag en av dom så hjälp oss att må bra.

Gäst

2017-02-07 11:50

Tack Nadja för din envisa kamp ! Jag vet själv vad det innebär att vara fel medicinerad ,blev sjukpensionär 48 år gammal. Fick Hashimoto o cáncer efteråt .Hade tur att kollapsa under en utomlandsresa och få diagnosen. Väl hemma blev mina prover och diagnos inte värda någonting .Fick göra om alla provet under 10 månaders lidande för att komma till samma diagnos! Ha det bra Sara