Återinför buss 57 till Solna!

Trots över 4000 underskrifter har S, V, MP och C dragit in buss 57. Buss 57 till Solna är en livsnerv för oss som pendlar från Frösunda och Haga Norra. Att hänvisa till pendeltågen som man dragit ner på eller den nya bussen till Hallonbergen är ett hån mot pendlande solnabor. Det är nämligen samma partier som utgör majoriteten i regionen som här i Solna.

Moderaterna, Liberalerna och Kristdemokraterna lovar att jobba för att återinföra Buss 57 till Solna eller en motsvarande bussförbindelse. Vänsterstyret i Solna måste stoppa sina partikamrater i regionen från fler nedskärningar i Solnas kollektivtrafik.

Om du håller med, skriv under namninsamlingen för att återinföra buss 57 till Solna.

English translation below.

Despite over 4,000 signatures, Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Centerpartiet and Vänsterpartiet have canceled bus 57. Bus 57 to Solna is a lifeline for us who commute from Frösunda and Haga Norra. Referring to the commuter trains, which have been reduced, or the new bus to Hallonbergen is an insult to the commuting residents of Solna. It is the same parties that form the majority in the region as they do here in Solna.

Moderaterna, Liberalerna and Kristdemokraterna promise to work to reinstate Bus 57 to Solna or establish a similar bus connection. The left-wing leadership in Solna must stop their party colleagues in the region from making further cuts to Solna's public transportation.

If you agree, please sign the petition to reinstate Bus 57 to Solna.Lägg_till_en_rubrik.jpg

Lars Rådén, oppositionsråd (M) i Solna, Peter Edholm, oppositionsråd (L) i Solna och Samuel Klippfalk, oppositionsråd (KD) i Solna.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Lars Rådén, oppositionsråd (M) i Solna, Peter Edholm, oppositionsråd (L) i Solna och Samuel Klippfalk, oppositionsråd (KD) i Solna. kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: