Stoppa rivningen av och bevara gröna villan på Herrhagen i Karlstad

Kontakta namninsamlingens skapare

Över 1000 har redan skrivit under vädjan om att rädda Gröna Villan på Herrhagen!

2022-03-09 16:10:13

Vänner! Tack alla ni som skrivit under vår vädjan till Wermlandsinvests VD Josefin Knarrström Bergh att stoppa rivningen av det q-märkta 1800-talshuset Gröna Villan på Herrhagen. Från Karlstadpartiet kommer vi nu att gå vidare med att under morgondagen skicka ett pressmeddelande till tidningarna samt skriva en debattartikel till NWT och VF där vi framför allas vår vädjan till Josefin och Wermlandsinvest. De gamla fina husen vi har kvar i Karlstad är värdefulla för stadens attraktivitet. Och vi hoppas därför att hon och Wermlandsinvest kan tänka om och stoppa rivningen. Det finns plats på tomten för att bygga lägenheter i uthusstil som en ersättning för de uthus som en gång stod där. För att på så sätt bevara den gamla känslan i kvarteret. Vill man bygga ett nytt stort hus så kan Wermlandsinvest säkert hitta en lämpligare tomt för detta. Utan att det behöver innebära rivning av ett q-märkt hus. Ånyo tack för ert stöd. Fortsätt dela namninsamlingen för att ge fler möjligheten att skriva under. Mvh Peter Sörensen, kampanjstartare och kommunfullmäktigeledamot för nystartade lokalpartiet Karlstadpartiet.

Peter Sörensen, Karlstadpartiet Livskvalitet

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.