BättreFörskolaISolna

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition BättreFörskolaISolna.


Gäst

#1

2013-03-20 12:34

Önskar en lugn och trygg barnomsorg för mina barnbarn, de är vår investering för framtiden.

Gäst

#2

2013-03-20 20:30

Bra initiativ!

Gäst

#3

2013-03-20 23:48

Glöm aldrig att förskolan är till för barnen för att de ska få möjlighet till social samvaro under pedagogisk handledning!Det är absolut inte en förvaringsplats under tiden som föräldrarna drar in skattepengar till kommunen!

Gäst

#4

2013-03-25 09:07

Tänk på våra barn. Det är dem som är vår FRAMTID!!!

Gäst

#5

2013-03-26 18:50

MYCKET BRA! En självklar röst i sammanhanget. Det viktigaste vi har, våra barn, vår framtid, ska självklart ha en trygg omsorg.

Gäst

#6

2013-03-26 19:41

Kommenterar fast kommentar överflödig. Barnen är vår framtid. Värna barnen, låt de bli sedda.

Gäst

#7

2013-04-04 18:06

Barnen är framtiden var rädd om dem.
Roberto

#8 Dela

2013-04-08 09:02

Bra initiativ! Dela gärna med er på facebook/twitter och övriga sociala medier.

Gäst

#9

2013-04-09 08:34

Att öka gruppstorleken på våra barngruppen vore att förödande för våra barns säkerhet. Hur kan man garantera att våra barn är i tryckt förvar på förskolan när en pedagog ska ansvara för så stora barngrupper. Jag vill känna mig trygg när jag lämnar mina barn på förskolan och veta att förskollärarna har tid att se och höra mina barn.

Gäst

#10

2013-04-09 15:07

Bra

Gäst

#11

2013-04-11 08:46

Det är hög tid att visa att visa att andra värden än infrastruktur och byggen är prioriterat i Solna. Kan kommunen inte garantera en god omsorg och utbildning för våra barn kommer Solna inte leva upp till ryktet om en bra kommun att leva och bo. Nu är det upp till er i kommunstyrelsen att prioretera Solnas framtid, våra barn!

Gäst

#12

2013-04-12 13:04

Kommunen är ute och cyklar i periferin . Skäms på er politiker.

Gäst

#13

2013-04-14 22:20

När personalen inte ser eller hör när barnen i ens barngrupp har ett dåligt språk, har en tråkig attityd mot varandra både på förskolan och utanför, när barn i behov av särsilt stöd inte får det särskilda stödet, och personalen hänvisar till sekretess lagen när du som förälder är orolig för en aggressiv och oharmonisk barngrupp. Då har det gått för långt - att du sedan du protesterat själv blir anklagad och kritiserad - Då har det gått ännu längre - Det är då jag är glad att jag och min familj inte är ensamma - Jag är glad att skriva på den 1248:e namnunderskriften... Vi ses fredag den 26 april...i Skytteholmsparken!!! Bra initiativ!!! ~Charlotta Rüdén~
/Mamma o Fritidspedagog

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-04-14 22:52



Gäst

#15

2013-04-15 11:25

För oss som arbetar i förskoleverksamhet i kommunen är detta initiativ mycket välkommet!
Marcus

#16 Bristfällig hantering

2013-04-15 17:28

Min sons förskola bytte lokaler under sommaren, extremt bristfällig handläggning eller snarare ingen alls från Solnas del. De nya lokalerna blev inte ens färdigställda innan kommunen hyrt ut de gamla lokalerna. Resultatet blev att barn och pedagoger tvingades flytta till ofärdiga lokaler och en gård som inte var/är anpassad för barn.
Mamma och Grundskollärare
Gäst

#17

2013-04-15 19:20

Stödjar ett PROFESSIONELLT skol- och barnomsorg.

Nu verkar det också som att föräldrar från Skytteholmsskolan vet mer om Fridhemsskolans framtid än själva Fridhemsföräldrarna. Vi läste i sons klassveckobrev att åk 2-3 från Fridhem ska över till Skytteholm nästa termin. Men föräldrarna från Fridhemsplan verkar inte veta om detta ännu...

Förälder

#18

2013-04-17 19:20

Jättebra initiativ! Jag är väldigt tacksam att detta uppmärksammas. Jag hoppas också att personalen på våra barns förskolor ser oss föräldrar som en resurs och en kanal att påverka förskolornas situation genom. Och därmed också talar om de försämringar de ser och upplever så att vi får möjlighet och belägg för att agera på det som händer. Våra barn är det viktigaste vi har och vi tvekar inte att höja rösten och göra vad vi kan för att påverka det som sker till det bättre om så är möjligt.

Gäst

#19

2013-04-19 07:50

Barnen är vår framtid och det är där det ska satsas bäst och mest.

Gäst

#20

2013-04-19 10:23

mycket bra initiativ. Våra barn är framtiden.

Gäst

#21

2013-04-19 22:01

allt stämmer bra! jag vill rösta bort 3 timmar för föräldrarlediga under röda dagar. det går inte så bra för de som har 2 eller mera barn.Barn behöver förskola för utvecklas i samspel med andra barn.........Det finns många som trivs inte med 3 timmars per dag. Det fungerar jätte dåligt.

Gäst

#22

2013-04-20 11:56

Allt för våra barn, så dom har en trygghet att växa i vårar samhälle som redan är dålig. Gör den inte sämre än den är i dag, gör den bättre.

Gäst

#23

2013-04-21 09:31

Verksamheten är under all kritik

Gäst

#24

2013-04-22 10:06

Min son har funktionnedsättning. Han har diagnosen autism. Detta gör att han har nedsatta funktioner och svårigheter inom områden såsom kommunikation, interaktion, socialt samspel, talsvårigheter, matproblem och känslokontroll för att nämna några områden. Denna funktionsnedsättning gör att han har svårigheter att klara av en vistelse på förskola utan en resurs vid sin sida.
Han går sedan 1,5 år tillbaka på IBT-träning. Denna typ av träning är den som statistiskt sett har gett bäst resultat och är en av de få metoder som Stockholms landsting stöder. Den bygger på intensiv träning där man hela tiden, i alla situationer jobbar med att förstärka positiva beteenden. Detta kombineras med ren en-till-en träning där man väldigt strukturerat tränar på svaga områden såsom kommunikation, interaktion, socialt samspel och andra problemområden som identifieras efterhand. Detta är en väldigt strukturerad metod med kontinuerlig uppföljning som man utvecklar i samråd med psykolog och beteendeterapeut.
Kommunen har sänkt hans resurspeng med 40% som gör att han kan inte slutföra sin träning på förskolan som är livsviktig för honom. Kommunen vill inte kommentera sina handlingar. Just nu ligger vår överklagan i förvaltningsrätten!

Gäst

#25

2013-04-22 13:40

Har arbetat med barn i 40 år och sett vad det innebär med stora grupper.