Stoppa beslut om nedstängning av Förskolan Krusbäret i Nyköping

Kommunstyrelsen planerar att stänga förskolan Krusbäret. Jag och många andra föräldrar inklusive pedagoger vill självklart ha kvar vår älskade förskola.

Vi behöver små förskolor. Det skapar bättre förutsättningar för både barnen och pedagogerna. Små förskolor ger pedagogerna bättre möjlighet att se varje barns behov och ge dem möjlighet till utveckling. Pedagogerna får även en bättre arbetsmiljö och större möjlighet att kunna jobba tillsammans för barnen. Små förskolor ger även större trygghet för barnen och en smidigare övergång mellan småbarnsavdelning och storbarnsavdelning. Idags läget kan min son leka med sin lillasyster på samma förskolegård, det kommer han kanske inte kunna efter årskiftet. På förskolan Krusbäret har flertal barn i 1-1,5 år skolats in under hösten TROTS att ansvariga vetat om att förskolan ska stängas. Hur kan detta vara för barnets bästa? Barnkonventionen är ändå lag och har varit sedan år 2020. På förskolan har barnen nyligen fått en ny lekställning som fort blev populär och deras stora sandlåda har renoverats. Vi behöver mindre barngrupper med färre antal barn, inte det motsatta!

Vill du, precis som jag, att barnen på Förskolan Krusbäret ska få ha kvar sin förskola - skriv under idag för att stoppa nedstängningen av förskolan.

Josefine Karlsson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Josefine Karlsson kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften:
Jag ger Josefine Karlsson tillåtelse att överlämna den information som jag lämnar på detta formulär till följande parter: