Granngårdenbutiken behövs i Alunda

Granngården har aviserat att man tänker avveckla butiken i Alunda vid årsskiftet.

Alundabygden rymmer många lantbruk, hästgårdar, småodlare, djurägare, jägare och husägare som har stor nytta av butiken. Idag är upptagningsområdet för Granngårdenbutiken mycket stort och många åker till Alunda för att handla i butiken, och då även göra andra inköp på orten som också gynnar andra företagare.  Granngårdenbutiken bidrar till att göra Alundabygden till en attraktiv plats att bo och verka.

Vi vill med den här namninsamlingen visa att vi anser att butiken är viktigt för Alunda och att vi hoppas att Granngården, eller någon annan, drive en motsvarande butik vidare.

Skriv under om du vill visa att du vill ha butiken kvar, eller att vi behöver en motsvarande butik i Alunda.

Namninsamlingen kan komma att användas för att informera Granngårdens ägare om intresset för butiken eller på andra sätta bilda opion för bevarande av butiken.

Genom att skriva på godkänner jag att Malin Aldal kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: