64.7% = Fattigdom sjukersättning går inte att leva på.

Gäst

/ #401

2016-04-02 19:16

Jag har inte råd att köpa den mat jag behöver, frukt, grönsaker. Jag har inte råd att gå på bio. Ibland inte ens en fika. Mitt liv är så begränsat av den oförskämt låga peng jag får. Jag är 60 år, började jobba vid 12 års ålder. Arbetade non-stop fram till 2010 då något hände mig som förstörde och förändrade hela mitt liv, min person och min ekonomi. Hamnade hos Kronofogden. Kommer aldrig bli skuldfri. Jag lever en eremits liv. En del självvalt men den största delen pga inga pengar. Att köpa Eko produkter är en klassfråga, jag har inte en chans att köpa eko varor. Jag höll på att arbeta mig till döds och i samma tid så råkade jag ut för något jag inte hade en aning om. Oftast lever jag på hårt bröd med Lätta. Ofta inte råd att ladda på SL-kortet. Mediciner, läkarvård, tandläkare ... har fler trasiga tänder och det är omöjligt ekonomiskt. Via FK får man 300 kr/ år för tandvård men inte för åtgärd !
Förnedringen är total. Mitt liv är ovärdigt och att leva i vanmakt kan göra vem som helst galen, farlig ... självmord vilket jag själv funderar mycket på.