Stoppa sköldkörtelskandalen

lena

/ #281

2015-01-30 10:42

Jag är 27 år idag,  när jag fick min diagnos var jag 14 år jag hade hypertyeos efter 3 år med medicinering thacapzol och levaxin som inte hjälpte,  började min sköldkörtel  att växa. Jag skulle opereras men dagen som det skulle ske så gick de inte min hjärtfrekvens va aalldeles för hög att de va farligt att utföra det, jag vart skickad till sös utan att veta varför,  när jag kom dit fick jag veta att jag slulle bli inlagd för att observera mig och ge mig medicin efter 9 dagar på sjukhuset fick jag äntligen bli opererad. 

Men vad dom sa va typ att du kommer bli frisk så länge du äter levaxin varje dag i ditt liv,  det låter ju rätt bra ändå skönt att slippa  alla symtom hjärtklappning, fryser tål inte värme, Sömnsvårigheter trötthet och utmattad, nervös,  darrningar,  koncentrations svårigheter,  "speedad" man är över allt och ingenstans och mycket mer.  Lät underbart! Men nej  jag har nu ingen sköldkörtel  alltså underproduktion. Levaxin hjälper typ inte nu har jag ätit levaxin i många år och nu lär ni bli lite förvåndade specielt ni som har haft det ett tag och vet hur det är med dosering, jag äter levaxin 175 microgram. 

Men jag har fortfarande symptom fryser konstant, konstant trött, dim syn och tunga ögon och ont. Förstoppning kan gå upp över 7 dagar Koncetrationsvårigheter och mycket mer. jag har berättat  för min läkare specialierad på endokrina sjukdomar,  men han säger att de inte har med detta att göra och att jag får gå till vårdcentralen för de.  Så från läkaren får man ingen hjälp..

Ni får ursäkta  mitt ordval men jag är så jävla trött på läkarna som inte tar en seriöst när man har sina symtom och bara slussar en vidare. 

Detta är en sjukdom som är mer vanlig än vad folk och läkare tror. Detta är något vi måste ta seriöst just för att symtomen är väldigt olika och kan likna många andra sjukdomar.