Avkriminalisering
Ancient Warrior |
/ #185 Alla har rätt i sina kommentarer men det är nog mer än så eller?2013-10-23 01:17Varför blev det olagligt i första början och när? I sin tur får dom nya leksaker. Ett antal politiker har till och med gåt ut i media och erkände om att ena rökte hash och andra nåt annat men ingen rör dom för att dom är diplomatisk skyddade. Vissa saker hittar du inte på Internet äns. Idag jobbar dom i såna länder där det är lagligt att använda droger för eget bruk som i Afrika, Colombia osv. Dom politiker vägrar att lyssna på oss det är som att vi ber dom att starta ett krig mot nåt land. Varför vara så rädd för nåt som dom inte vet nåt skit om egentligen och dom förbjuder att forska. I det? Tänk om någon råkar bevisa att det skadar ingen? Vad förlorar Sverige om det blir lagligt? Efter ett pissprov går man på ett socmötte där sitter en tant som närmar sig pensionen som tror fortfarande på att hashpsykoser är verkligt och annat folk har hittat på i 20-talet nångång som om du tänder en cigarett då börjar håret växa på dina händer som varulv. För att jag tycker inte som hon vill, jag fick domen att betala blodprov och pissprov i 2 år från och med nu för att behålla körkortet. I usa en rutin kontroll kan vissa om du har rökt i helgen eller innan du har hoppat in i bilen och då är det ingen blodprov! Jag har nålskräck! Jag har barn, familj, jobb, körkort osv. Cannabis botade mitt migrän, stress problem med muskelvärk, koncentrations förmåga och min inlärningsförmåga 1000* bättre. Jobbade på många platser där utbildning är bra att ha men jag hoppade av gymnasiet så jag har ingen utbildning. Alla arbetsgivare är nöjda med mig och vill helst ha mig tillbaka, samma sak med mina arbetskamrater. Om en som röker på fritiden och kan klara leva och sköta jobbet och familjen så vad är problemet? Så ja det är nåt fel på dom som styr Sverige för att hur kan man kala sig för fritt land när såna som vi känner oss som fångar som måste smyga framför dom som vi lever med varje dag. Att vara räd att förlora dom vi älskar på grund av äldre generationen inte vågar att öppna ögon och se sanning! Många av dom som gick på tyngre droger har slutat med det och föredrar cannabis istället vilket gör att dom människor lever fortfarande än idag! Cannabis är ett bästa chansen att hitta botemedel mot cancer. Tänk på era barns framtid med mycke mindre våldtäkter, rån och misshandel osv. ute på gatorna. Nya jobb? Hampa rep ärvärldens starkaste rep! Miljövänliga kläder och tyg, hampa ger mer renare luft, osv. Ett nytt industriellt värld och rikare Sverige mindre sjuka och arbetslöshet, mer turism och bättre ekonomi. Det finns mycket mer.
|
|
Elupproret i Skåne
Rädda Rosa Huset
Lägg ner Public service
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Rädda föräldralösa och sjuka Genti: Låt honom stanna och få vård i Sverige!
Säg NEJ till beslutet att begränsa färdtjänsten i Håbo kommun
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
79220 Skapad: 2022-02-13
Protest mot besluten som tas i Vansbro kommun
844 Skapad: 2024-12-16
Låt Aman stanna!
863 Skapad: 2024-12-14
Stoppa nedläggningen av LUM
651 Skapad: 2024-12-17
Låt Collin få behålla sina liftar!
503 Skapad: 2024-12-17
Nej till parkeringsavgifer vid Halmstad Arena
411 Skapad: 2024-12-17
Nu räcker det! Orpos regering måste avgå
15660 Skapad: 2023-07-15
Stoppa fyrverkerier för privatpersoner
13849 Skapad: 2022-11-30
Låt Grekiska Kiosken på Medis få vara kvar!
886 Skapad: 2024-11-24
Skriv under för alla människors grundläggande fri- och rättigheter - oavsett könsidentitet, ålder eller härstamning!
642 Skapad: 2024-11-13
Vi har fått nog nu!
88 Skapad: 2024-12-20
Fixa elpriserna!
4568 Skapad: 2024-12-11
Nej till kärnkraft i Valdemarsvik
211 Skapad: 2024-12-06
Överklagan - Deponi Kärrsbacken 4:1 (Dnr: 206-2024)
161 Skapad: 2024-12-03
Bevara Krafslösaskogen!
743 Skapad: 2024-11-29
Bevara landsbygden, stoppa vindkraften!
237 Skapad: 2024-11-19
Bredda viadukten, gör Gunnebogatan tvåfilig!
93 Skapad: 2024-12-03
Stoppa nedläggningen av Flygsfors förskola.
137 Skapad: 2024-12-10
NEJ till vindkraftverk i Valdemarsvik .Låt våra politiker höra vår röst ! Dela på Facebook
41 Skapad: 2024-12-20
RÄDDA KVAR GÖTEBORGS KONSTHALL VID GÖTAPLATSEN!
401 Skapad: 2024-11-22