Upprop för att flera tåg ska stanna vid Bennäs station - Vetoomus Pännäisten rautatieaseman junavuor


Gäst

#151

2016-04-26 13:48

Är detta försök att stänga BENNÄS??

Gäst

#152

2016-04-26 13:59

Jag anser att det är viktigt för Jakobstadsregionen att tågen stannar i Bennäs.
Kaj

#153 Viktigt med förbindelser

2016-04-26 14:10

Efter som vi ska tänka mera miljö smart, behöver även VR vara med och bidra till att vi kan göra det i fortsättningen.  Den första förutsättningen är väl ändå att tågen stannar till i Bennäs.  Sedan önskas det byte av trafik planerare, eftersom den som sköter uppdraget inte verkar förstå vad detta är från om . 


Gäst

#154

2016-04-26 14:51

Bor i Norge. Besøker ofta Jakobstad, dær størsta delen av familjen bor! Flyger till H:fors och tar tåget till Jakobstad. Tåget måste ju bara stoppa i Bennæs!!!!

Gäst

#155

2016-04-26 15:05

Jag kan inte använda tåget i den mån jag skulle vilja, eftersom tåget inte längre stannar i Bennäs.

Gäst

#156

2016-04-26 15:08

Tågtrafiken är viktig från Bennäs station!

Gäst

#157

2016-04-26 15:12

Vi har nyss byggt upp Bennäs tågstation! Varför inte använda den så mycket som möjligt?

Gäst

#158

2016-04-26 15:23

Kommunikation är viktigast för ortens synlighet!

Gäst

#159

2016-04-26 15:26

Vi har en ny och fin station och många som behöver resa från och till stationen så tågen behöver stanna till!
Gäst

#160 Bennäs-Tidtabeller-Fullbokning-Utveckling av service-Regional ojämlikhet betr. kapacitet och priser

2016-04-26 15:34

Det är så få tåg som stannar i Bennäs, att tågen ofta kring veckosluten är bokade till sista plats på sträckan Bennäs – Tammerfors .Under påskhelgen fanns det t.ex inte en enda plats ledig på något av tågen under annandag påsk. Denna nedskärning av tågturer och antalet vagnar & platser per tåg gör att det snart blir lottdragning om vem som får åka med. Skall VR genom kvotering bestämma hur många som får resa med tåg under en helg och hur många som får resa till Österbotten med tåg för att fira jul och påsk? Vill VR gå miste om inkomster genom att kvotera antalet platser som säljs genom att låta tågen vara fullbokade? Önskar även att 9:30 tåget Bennäs-Helsingfors skulle återinföras. Då skulle tågkapaciteten automatiskt också öka. Ändamålsenliga tågtidtabeller är förutom för pendlare även viktigt för näringslivet i regionen. Tåg är ett miljövänligt effektivt sätt att resa, så varför skära ned tågturerna till Bennäs? Jag drömmer även om tiden när det fanns en godsavdelning på tåget, som möjliggjorde transport av stora resväskor/kappsäckar och andra skrymmande föremål på tåget. Även denna tjänst var viktig. Det var då möjligt att vid stationen lyfta upp föremålen till godsutrymmet i vagnen. Det finns mycket utrymme för positiv utveckling av tjänster inom tågtrafiken.   Ojämlighet mellan regioner i landet. Genom ändringarna i tidtabellerna och kapacitetsändringarna har tågtrafiken blivit mera ojämlik för personer bosatta i olika regioner i landet, när det gäller tillgången till bokbara biljetter per sträcka och biljettpriser. Varför finns det för det mesta lediga platser på tågturerna mellan Åbo och Tammerfors, medan tåget mellan Tammerfors - Bennäs är fullbokat? Varför kan inte flere vagnar fogas till tåget på sträckan Helsingfors Bennäs? Varför är biljettpriserna mellan Åbo-Helsingfors så förmånliga, studiebiljetten vanligen endast 14eur, medan studiebiljetten Åbo –Bennäs nästan kostar det tredubbla, 41 eur, under en helg? Beror detta på att biljettpriset stiger med bokningsgraden på överfulla tåg?( Tågen Åbo-Helsingfors är sällan fullbokade).Är det inte så att biljettpriset byggs upp av en del som täcker avgifter för bokning, datasystem osv, en sk startavgift, plus en del som är beroende av de resta kilometrarna? I så fall borde priset per kilometer vara högre för den kortare resesträckan. Vem betalar priset för reklamkampanjen om de sänkta biljettpriserna mellan Helsingfors-Åbo?


Gäst

#161

2016-04-26 15:50

Att tåg stannar med jämna mellanrum där det finns människor som ska iväg på jobb, semester eller träffa släkten. Kortsynt att renovera stationen och sedan inte ha förstånd att ge resenärer den service som de bör få.Heja Bennäs!

Gäst

#162

2016-04-26 16:05

Jag vill kunna komma hem till mina rötter och stiga av på Bennäs station som man kunnat göra i alla tider! Och så stöder jag kollektivtrafiken som är en livsviktig livlina för bygden och kommunikationerna och något vi bör satsa mera på för framtiden.

Gäst

#163

2016-04-26 16:16

Jag reser ofta med tåg från Bennäs

Gäst

#164

2016-04-26 16:22

Bennäs behöver fler tåg, inte mindre...

Gäst

#165

2016-04-26 16:26

För vi behöver tåg här också!

Gäst

#166

2016-04-26 16:31

He ska stedi.

Gäst

#167

2016-04-26 16:56

Av miljöhänseende och på grund av VRs inkompetens när det gäller planering.

Gäst

#168

2016-04-26 17:21

Viktigt att tågen stannar vid stationen i Bennäs !

Gäst

#169 Re:

2016-04-26 17:23

Ja

 


Gäst

#170

2016-04-26 17:35

Tågtrafiken är nödvändig för ett fungerande samhälle!

Gäst

#171

2016-04-26 17:42

Onödigt att bygga till och satsa pengar om tågen ändå inte stannar.

Gäst

#172

2016-04-26 17:56

Tåg är miljövänligt och man behöver inte köra bil,enkelt,snabbt och billigt

Gäst

#173

2016-04-26 17:59

Varför diskrimineras denhär regionen? Järnvägen skall vara tillgänglig för oss. Så bråttom är det inte att man kan stanna 5 minuter.

Gäst

#174

2016-04-26 18:09

Tvingas man att åka 40km norrut för att kliva på tåget och sedan åka samma sträcka söderut så kommer iaf jag överväga bil och buss före tåg.

Gäst

#175

2016-04-26 18:15

Åratal har det pratats om det att vi ska använda julkisia kulkuneuvoja..det är ganska omöjligt,om tåg far hårt förbi!