Rädda förskolan Borgen i Solna!

Förskolan Borgen i Solna - en mycket älskad förskola av både barnen och oss föräldrar hotas av nedläggning.

Detta vore en i raden av många skolor och förskolor som stängs ner i Solna. Det tidigare Moderatledda styret stängde ner flera skolor till stora protester, och förlorade sedan makten pga av det. Det nya Socialdemokratiska styret följer i samma fotspår, och stänger ner fungerande verksamhet trots vallöften om annat.

Den nuvarande verksamheten bedrivs i baracker som ligger granne med huvudbyggnaden - en byggnad i stort behov av renovering - vilken staden inte genomfört. Nu hävdar man att man måste stänga hela verksamheten då bygglovet på barackerna går ut, istället för att restaurera huvudbyggnaden. Detta menar vi är fel.

Barnen riskerar att bli utspridda över kommunen då närliggande förskolor knappast kan ta emot en hel förskola. Detta kommer att leda till stress och panik hos barnen och ett omöjligt livspussel för oss föräldrar.

Vi tänker också med stor sorg på förskolans fantastiska personal, som våra barn älskar och som kommer till jobbet varje dag med ett leende och alltid så närvarande och fina mot våra barn. Hur kan man stänga ner en sådan verksamhet.

Nu behöver vi hjälp att få politikerna att hörsamma oss, och leva upp till sina vallöften: och restaurera den ursprungliga byggnaden så att barnen får vara kvar!

Föräldrarna, Borgen förskola    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Föräldrarna, Borgen förskola kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: