Hämndporr, psykisk misshandel och trakasserier. Hur långt måste det gå innan polis och myndigheter ingriper. Vi som kräver att Merima får hjälp nu skriver under och delar detta.

Eftersom att jag inte får någon hjälp utav Myndigheten vänder jag mig nu till allmänheten.

Ska försöka ta detta så kortfattat som möjligt.

Jag träffade en kille förra året. Först som vänner men det hela utvecklades senare till ett förhållande. Vad jag inte visste då var att han är en DÖMD våldtäktsman sedan tidigare.
Det här kom att bli mitt livs största misstag.
Upprepade gånger blev jag tvingad till saker jag ej ville (Sexuella handlingar), jag blev ständigt kontrollerad och hotad. 3 utav mina telefoner togs sönder just för att det fanns bevis på dem samt för att jag försökte säga emot, när han ville att jag skulle göra saker jag inte ville.
Han spelade även in en film en gång i början av vårt förhållande som han hotat mig med. Han har både fysiskt men främst psykiskt misshandlat mig sedan förra året. Om och om igen har han ringt och trakasserat min familj, stått utanför mitt hem och slagit på min dörr och mina rutor för att tvinga mig gå ut till honom och att vara tillsammans med honom. Jag ringde polisen för första gången den 5/5 i år då han ännu en gång stod vid mitt hem och skrek till min mamma att jag är en hora osv. Och försökte ta sig in i mitt hem. En kort stund senare dök även hans pappa upp och stöttade sin son i det han gjorde. Polisen kunde ej ta honom. Sedan dess har jag ringt till polisen nästintill varje dag med nya anmälningar. Han har även läckt klippen nu när jag har gjort som han inte ville att jag skulle göra. Jag har bett honom ta bort detta. Han har gjort flera olika konton på Facebook och instagram och skickar runt dessa. Han har även lagt ut detta på 4 olika porrsidor med mitt för och efternamn och länkat till människor. Har fått massa meddelanden och samtal av vänner, bekanta, familj, kollegor och okända människor att de fått detta. Han har skickat till alla som delar samma efternamn som mig i mitt hemland, allt för att förstöra mitt liv.
Idag har han hållit på med hämndporr i ca 2 och en halv månad och fortfarande är han ute fri på våra gator medan jag gömmer mig. Jag har många gånger känt att jag vill ta mitt liv och fått åka utomlands då jag känner mig utpekad i min hemstad, Göteborg. Jag har alltid haft mitt hemland som jag älskat att åka till. Har känt mig fri där, har många kompisar och släktingar där. Nu kan jag inte vila ut där borta heller.

Jag hoppas att alla kan dela min historia och skriva under så det uppmärksammas för det är dags! Det har gått alldeles för långt. När är det tänkt att man ska få hjälp? När jag blir mördad eller tar mitt liv? Att jag lever idag är ett mirakel. Jag visste själv inte hur starkt psyke jag hade. Det hade kunnat vara en annan tjej, som kanske inte hade klarat det psykiskt och inte levt idag. Därför ska vi tillsammans försöka sätta stopp för detta, för jag är inte hans första offer MEN vi tillsammans får hjälpas åt att detta uppmärksammas så att han slutar och att jag blir hans sista!