Balal Yaghobi. Snälla, låt mig få stanna i Sverige!

Kära medmänniskor,

Mitt namn är Balal Yaghobi, född i Romadi i Irak.
Jag är politisk flykting och är medlem i PDKI som är en kurdisk oppositionsparti i Iran.
Jag lämnade Iran för 5 år sedan och flydde till Sverige pågrund av förföljelse och förtryck som drabbade mig och min familj. Jag har jobbat i Sverige sen jag kom hit och jobbar idag på ett stort industriföretag. Jag är i Sverige för att jag vill starta ett nytt kapitel i mitt liv och göra rätt för mig och bidra till samhället.

Efter migrationsverkets beslut, har jag nu fått avslag och ett utvisningsbeslut till Iran.

För mig innebär denna utvisning ett steg rakt emot döden. Om jag återvänder till Iran enligt det beslut som Migrationsverket tagit så kommer jag så som alla andra politiska flyktingar som skickats tillbaka, bli hängd på torg i Iran.

Därför ber jag er medmänniskor att hjälpa mig och att stå emot detta beslut.
Jag vädjar till allmänheten, hjälp mig! Jag vill inte skickas till döden.

Detta kallas inte för mänskliga rättigheter när man skickas mot sin egen död.
Inga människorättsorganisationer i världen kan skriva under på det beslut som Migrationsverket tagit.

Jag har flytt tillräckligt från förtryck och misär. Jag har äntligen fått landa i ett tryggt land som Sverige där jag trott att jag kan andas ut!
Men det visade sig att jag bara fick andas en stund innan mardrömmen skulle slå in och bli verklighet.

Snälla vänner hjälp mig att välja livet, hjälp mig att få chansen till att överleva och få leva i trygghet.

Låt mig få chansen att leva längre än så och skriv under denna namninsamling så att jag kan få leva mitt liv i Sverige!

Med vänliga hälsningar,
Balal Yaghobii

Genom att skriva på godkänner jag att Momo Kambari kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: